Geen klagen zeer warm, Rüsthausweihe FF Aich

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen kwam Theresa , ik vraag heb je het gevraagd aan Mama en ze zei ja., helaas 5 minuten later was daar Mama en moest ze weer naar beneden.Dan ging de telefoon en het was Trixi dat Dominik niet komt en dat hij pas op 9 Mai weer komt want hij gaat mee naar Ungran naar zijn Oma en Opa om te logeren.
Wij opgestaan en alles op ons gemak. Dan kijken hoe Jannick het gras aan het maaien is, dat is beter dan zelf aan het werk gaan.
Dan ging Jan naar zijn werk en ik dacht ik ga mee. Dus eerst even achter korte broeken aan en ik heb er gevonden. Dan naar de Planai waar de vreetmarkt wordt gehouden. Ziet er leuk uit maar kleiner dan in Liezen en duurder naar mijn gevoel. Geen grote tent in het midden en geen zin om in de brandende zon te gaan zitten op het heetst van de dag. Maar wel trek opgedaan.
Dus toen Jan belde dat hij klaar was stond ik al in de rij bij ons vaste adres voor een Doner Kebab die we heerlijk op een bankje op de Hauptplatz hebben opgegeten. Daar begonnen ze net met de Radio Antenne liveuitzending Dan de terug weg aanvaard en we besloten toch nog naar de opening te gaan van het Rusthaus van de Feuerwehr Aich die volgens de info om 14 uur was en we waren er even na 14 uur maar het hele festijn moest nog gaan beginnen , ze waren pas aan het uitladen en er kwamen nog heel veel brandweer aan. Dus wachten het werd wel steeds drukker. De Herrn Landeshauptmann Hermann Schützenhöfer kwam aan begroette ons, nog heel meer hoogwaardigheids bekleders en eentje groette ons en speciaal Jan dus ik vraag Jan ken je hem? Ja dat is de Bürgermeister van Mitterberg en ik uhh waarvan ken je die dan en hij nou die werkt op het Bezirk in Schladming. Dan komen er van de brandweer oa Bartl die eerst in Gröbming commandant was en nu iets hogers , hij kent ons en zegt niets dat heet omhoog vallen. Er was een meisje zo slim om met een tafeltje en limonade en snoep langs de weg te gaan zitten en ze had heel schattig een eekhoorntje van 8 weken , die pakte mijn vinger en zette dan zijn tandjes erin maar dat voelde je niet , heel zacht en pluizig en totaal niet bang. Ik heb haar 2 Euro gegeven initiatief moet beloond worden. Afgezien de limonade was lekker. De 30 graden haalde het vandaag wel
Eindelijk ging het grote defilee beginnen is altijd een mooi gezicht en voel me altijd trots als Jannick voorbij komt behangen met zijn toeters en bellen.
Dan aansluiten aan het einde en naar de opening van het gebouw en het was zo heet in de zon valt mee dat er niemand is omgevallen . Duurde best een poos en toen het afgelopen was zijn wij weg gegaan naar huis is sneller om een glas water te krijgen dan binnen in de rij te gaan staan. Jannick nog even gezeien en gesproken de was echt drijfnat en kon je uitwringen. Hij heeft nog pech ook want hij heeft nog steeds Bereitschaft kan dus niet drinken. Zal wel Kameraden naar huis brengen worden.
Thuis ons eerst vol laten lopen met water en dan lekker sorbetijs gemaakt. Als het warm is vind ik het altijd lekker, eerst roomijs dan sodawater erop en vol schenken lekker laten bruisen en dan een scheutje aardbeilimo.