Beetje van alles en niks

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
Het weer is nog steeds niet echt lekker ook niet echt koud. Beetje van alles niks.
Laat opgestaan wat me eigenlijk niet vaak gebeurd maar ik was er vanochtend al vroeg uit en nadat Jannick de deur uit was had ik het zo koud dat ik even warm wilde worden. Nou dat was ik in ieder geval wel. Dan boodschappen doen in Schladming en ik trof Jannick dan bij de kaakchirurg. Niet te geloven maar we waren ruim 1 ½ uur later aan de beurt dan de afspraak.
De tandarts had gezegd dat we eerst een gesprek zouden krijgen en dat er beneden links en rechts 2 verstandkiezen uitmoeten omdat ze dwars liggen , ook duidelijk te zien op de foto.
Zit hij in de stoel gaan ze alles klaar leggen en zeggen ze dan doen we eerst de eerst 2??
Jannick zakte werkelijk van schrik in elkaar. Die moet zich eerst voorbereiden anders gaat het echt niet. Dus uiteindelijk overeen gekomen dat hij er een afspraak voor zou krijgen en de arts heeft uitgelegd waarom er ook 2 verstandskiezen boven uit moeten. Nu gaat hij 1 juli voor de eerste kant boven en onder en 2 weken later voor de andere kant boven en onder. De bovenste verwijderen is probleemloos , de onderste iets gecompliceerder. We waren dus tegen half 3 aan de beurt en Jannick had vanaf het ontbijt niet gegeten, voor de schrik dan maar een döner gaan eten.
In de avond zijn we met een groep vanaf de Kobolthof gaan sporten. Jannick met de snelle groep mee , Jan met Herman langzaam en ik met een groep dames nordic walken.
Ze gaan daarna allemaal naar de sauna maar daar is Jan niet voor te porren en Jannick had gaan tijd omdat hij nog veel schoolwerk had dus ik ben maar mee terug gegaan.

Ik heb toch maar het gemeentehuis gebeld want Jannick wilde eigenlijk gewoon naar de keuring van de militaire dienst gaan die 2 dagen. Maar het komt zo slecht uit dat we hem toch maar hebben afgemeld. Hij vindt het wel jammer want ze gingen gezamenlijk met een bus vanaf Ramsau en dan 2 dagen in de kazerne en daarna met zijn allen met de bus terug en dan met zijn allen gezellig in Ramsau eten. Het meemaken ook al weet je dat het een fout is had wel leuk geweest. Maar we moeten uiterlijk de 24e weg naar Nederland en dit was precies ervoor 22 /23 juni. Hij moet nog naar school en zou dan weer een hoop dagen missen en misschien had het wel gegaan maar dat weten we nu nog niet.

We hebben overmoedig voor de bergloop ingeschreven, Jan hardlopend en ik nordic walkend.
12 km van Pichl vanaf de Badensee naar de top van de Ritisberg over de Halseralm. Met 879 hoogtemeters.
We zien wel of we het halen, nooit eerder zo iets gedaan. We verwachten wel van Jannick dat hij de verzorging onderweg op zich neemt. Het is een wedstrijd dus het zal wel een aardig tempo moeten zijn. Hij doet de dag ervoor in Aigen de Jedermanntriathlon.
Vanavond gaan we voor het eerst naar de Koboldhof vanwaar ze elke donderdagavond met een groep gaan lopen en nordic walken. Ik weet van de buurman dat de lopers in ieder geval altijd erna naar de sauna gaan. Maar daar heeft Jan een ontzettende hekel aan. Jannick en ik zijn er dol op. Normaal kan Jan niet omdat hij moet werken , maar Jan had namelijk deze week vakantie opgenomen geen idee waarom want we hebben er niets aan en hij zei het pas afgelopen zondagavond. Jannick heeft school en mijn week zat vol met afspraken , het is niet mijn idee om in begin juni vrij te nemen ik had hem wel gevraagd om rond het NK vrij te nemen en 2 weken in augustus of zo. Maar ja , zelfs toen ik hem een paar weken geleden nog vroeg ga je mee naar Nederland had hij niets gezegd behalve dan kan ik geen vrij krijgen. Ja nu weet ik waarom!! Ik zou het dan veranderd hebben maar Jan doet dat dan niet. Overleg is ook erg moeilijk.
Vandaar dat Jannick en ik weer samen op pad gaan. Het was zelfs geen weer om buiten te kunnen zitten.

We raken onze muis niet erg kwijt, hij heeft de rubberrand van de koelkast kapot gevreten , echt balen. Ik denk dat we iets van muizengif moeten kopen want de val werkt niet,