Dagje Plopsa of Amsterdam

België, Hasselt

Weer zo vroeg wakker en weer niet goed geslapen. De tv op radio gezet en gaan luisteren en dan toch in slaap gevallen. Uiteindelijk om 8 uur wakker geworden want ze liepen al rond. Meli was aan het tafel dekken. Ontbijten met zijn allen en douchen aankleden en uiteindelijk op weg. Wij met de kinderen naar Plopsa indoor in Hasselt en Meli en Jannick naar Amsterdam.
Het begon al goed want er was een afgesloten weg gelijk al voorbij Oosterhout volg de bordjes en dat deden we en dan gaven de biordjes aan naar rechts afslaan maar die weg was ook afgesloten. De navi van Jan kon niets vinden en na 3 kwartier stonden we je raad het al bij de katjeskelder. Dan heb ik met mijn telefoon een weg gevonden en op de telefoon ons naar de goede weg geloodst. We reden wel raar en ik dacht tja Belgie maar dan deed de navi niets meer , die had geen idee waar we waren. Kijk ik goed zie ik medion erop staan maar Jan heeft een zeer goede Garmin. Dus ik was woest op Jan want dat verklaarde ook de grote problemen die we onderweg hadden en in Frankfurt want dat ding is al vele jaren rijp voor de vuilnisbak. Ik laat hem echt verdwijnen in de vuilnisbak als hij niet kijkt .Ik vraag hem waar is je Garmin en dan weet hij het niet maar ik denk dat hij niet weet om er mee om te gaan maar ik kan er prima mee overweg en die is echt goed. Zoekt ook een andere weg enz. Dus na zeker 1 1/2 uur langer rijden kwamen we aan. Dan had ik hem gevraagd om de invaliden parkeerkaart voor het raam te steken want dan kan je meestal doorrijden maar die had hij dus niet voor het raam gezet maar in zijn tasje gedaan. (dat doet hij ook steeds met onze slagboomkaart tevens deuropener) Leuk als je achter hem staat met je auto want dan moet hij steeds zoeken. Ik heb in de auto alleen maar ruzie met hem omdat hij niet wil luisteren en heb mij voorgenomen om niet meer met hem ver weg te gaan met de auto . Rijden gaat prima maar hij komt nergens omdat hij geen idee heeft waarheen al denkt hij van wel. Mijn telefoon gaat leeg als ik die als navi gebruik en ik had geen kabeltje meegenomen want tja we hadden een navi. Anders had ik mijn telefoon op de aansteker kunnen doen. We konden voor Sabrina een rolstoel gebruiken want haar speciale kinderwagen past niet in onze auto. We hadden een foto gemaakt bij Bumba toen we binnen kwamen en die ben ik door alle stress vergeten op te halen. Bumba deed tegen mij laat haar maar los en toen ging hij met haar rolstoel rondrijden met Sabrina erin. Dat gezicht van Sabrina echt geweldig. Ze vond alles geweldig en heeft alles wat ze kon en mocht doen gedaan. Iets met zelf fietsen gaat niet en een autootje zelf rijden ook niet. Een van de dingen wat ze helemaal het einde vond was het dansen in de K3 disco op die vloer met wisselende kleuren en lichten en een scherm met K3 en ze bleef dansen. Ze wilde ook niet met Theresa dansen nee ze wilde zelf en alleen dansen. We waren gaan eten in het restaurant , schandalig duur en hele kleine porties zodat we allen nog honger hadden bijna 40 Euro . Theresa had een iets groter koffiekopje met spaggetti bolognese, Sabrina een kindermaaltijd met frikandel en friet , de friet was minder dan het kleinste zakje van de McD. Ze kreeg het in een doosje en er zat een zakje bij met 4 piepkleine potloodjes een stapeltje papiertjes om te kleuren en een stickervelletje en alles van Heidi. Dat zorgde aan het eind van de middag voor een drama.
Eind van de middag gingen we weg en ik bemerk bij de uitgang dat ik het kartonnen verpakkingsdoosje kwijt ben geraakt. Sabrina brullen en ik terug naar het restaurant alles uitgelegd en dat mens zegt daar kunnen we niet aan beginnen. Al had ze maar gezegd voor 2 euro voor mijn part . Een verpakkingsdoosje en de andere dingen waren ongeveer aanzichtkaart formaat en bijna doorzichtig papier. Wat kan dat kosten? Verdienen verdienen en nog eens verdienen. Dan zijn ze in Bobbejaanland een stuk vriendelijker en zeker voor een gehandicapt kind. Ze verkochten geen Heidi spullen in de winkel anders had ik daar wat gekocht. Dan komen we bij de auto en ik heb geen uitrijmunt of iets dus helemaal terug gelopen sta ik daar blijkt Jan een kaartje te hebben die in een auto maat moest om te betalen. Weer terug gelopen en weer terug naar de ingang. Dus toen ik bij de auto kwam even snel op de telefoon gekeken hoe ongeveer de route was en tegen Jan gezegd waar hij heen moest. Er was in Belgie al file file en file dus Jan ook even laten tanken voor 40 ct de liter goedkoper dan in Nederland. Sta ik bij die automaat snapte er niets van en aan een meneer gevraagd die ook aan het tanken was en na de uitleg zie de auto weer vol en afgerekend. Ik had Eindhoven aangegeven aan Jan en dat verscheen op een bord en dan Tilburg , Breda en zie Oosterhout en na 2 uurtjes ondanks alle files thuis. Jannick en Meli waren al thuis en we waren buiten gaan zitten en Jannick zei ik heb nog een koekje voor je. En ik oh spacekoek zeker en ja hoor. Een heerlijke spacebrownie en na het proeven zei ik gelijk oh dat is niet veel wiet. Daar wordt je na een kilo eten nog niet high van. Jannick heeft heel veel kleding gekocht. Echt leuke dingen van Marvel. Hij had ook leuke fotos. Maar die wil hij ergens voor gebruiken dus niet openbaar. Meli had Sabrina naar bed gebracht , Theresa bleef op tot half 10 en Meli en Jannick waren om half 9 al weg. Ik moet even acclimatiseren-
Fotos maken in Plopsa gaat bijna niet door al die gekleurde lichten.

Je ziet toch heel goed hoe die meiden genieten!