Wandeling Malgrat.

Spanje, Katalonien

Wandeling onderleiding van gids/mama/kolonel Nicolette. Dit werd een wandeling van 17 km en het was heel erg heet. Wel heel bijzonder we hebben molens gezien (en daar doen we het tenslotte voor).
Vanaf de Pia de Grau naar de Pia de Pineda. Vanaf de Calle de Saint pere vertrekken we naar de spoorwegovergang en kruisen we het. We bevinden ons dan op de weg van de Pomereda paralel aan de zee en dwars door de industriezone en de campings, vertrekken we naar de Delta van de Tordera. Deze plaats is speciaal in de lente wanneer de rivier vol is om dan in de vroege morgen tot de middag. De stilte en ust zijn overheersend. Wie zei dit is ook Malgrat? De Pia de Grau is de agrarische zone bij uitstek , de grond is nog maar kort geleden terug gewonnen van de zee en men verbouwt de producten met bevloeiing, voornamelijk groente. Van de Pia de Grau vertrekken we naar de weg van Malgrat naar Blanes.Voor de molen van de steengroeve (Molino de la Pedrera bekend als de oude molen) vandaar gaan we in de richting van Pineda dwars door de industriezone van de Can Patalina. We kunnen een momentje stoppen op het plaatsje bekend als Santa Rita. Waar een klein kapelletje is. In de gebieden van de industriezone bevindt zich het Vernedameer, we zien ook de Riera die komt van Sant Genis en die gaat richting Malgrat. We vervolgen de richting naar Pineda met de centrale weg en vanaf hier kan je goed zien hoe het gaat met de toeristiche groei. De paseo Maritmo brengt ons terug naar het dorp.