Genieten van het super mooie weer

Vanmorgen was ik al wakker en toen kwam Jannick om 7uur vragen of hij Sabrina kon brengen dan kon hij met Ingrid mee Theresa wegbrengen en samen gaan ontbijten bij de Steflback.
Dus Sabrina in bed en dikke pret en toen lette Jan niet op en kreeg van haar een flinke kopstoot op zijn voorhoofd. Dat voelde hij dus behoorlijk. Je moet er altijd op bedacht zijn want ze kan er niets aan doen.
Dan ik gaan douchen en daarna Jan en ik met Sabrina naar de huiskamer. Omdat Gabi voor Sabrina om half 9 zou komen ben ik alvast met haar naar beneden gegaan want ik hoor dan boven hun bel niet. Maar ik had net Sabrina in haar stoel vast gezet toen Ingrid en Jannick al thuis kwamen. Jannick kwam koffie drinken daarna.
Het weer is super zonnig en warm, het duurt even voor het op temperatuur is en het koelt ook snel eind van de middag af. De wind is fris door de sneeuw op de bergen maar het is wel een heel stuk hoger nu.
Jan en ik waren hout gaan bestellen bij Letmaier ook voor Ingrid. Ze komen het vanmiddag al brengen.
Op de terugweg kwamen we Ingrid tegen en ik ben met haar meegelopen. Ik had al fotos van de Bach gemaakt en de kapotte brug. Daar bezeerde ik me aan omdat onder het praten ik op het slechte deel stapte en er doorheen ging. Maar goed eerst met Ingrid mee naar de school. Er zijn 2 eerste klassen van elk 25 kinderen. Dat vind ik dus best veel. Er is een muziekklas en een gewone klas en Theresa had geen plaats gekregen in de muziekklas maar Ingrid werd vanmorgen gebeld of Theresa naar de muziekles (ik dacht 1x in de week) wil komen na schooltijd. Het kost dan niets . Dus Ingrid heeft ja gezegd. In de muziekklas zitten kinderen die daar volgens ons inzicht niet inhoren en Ingrid is allang blij dat daar de lastige kinderen zitten en niet in Theresa´s klas. Ingrid was naar binnen gelopen om te vragen of er nou wel of niet herfstvakantie is maar dat weten ze nog niet. Belachelijk eigenlijk want dat zou dan waarschijnlijk in oktober zijn.
Theresa over de rode want ze wilde een stuk alleen naar huis lopen met haar vriendinnen. Vanmorgen mocht ze het laatste stuk alleen naar school lopen omdat ze dan niet meer hoeft over te steken. Haar vriendinnen doen dat ook omdat de moeders dan de andere kant op moeten voor de Kindergarten met een ander kind.
Ik vandaar even naar de gemeente met de fotos van de beek en de brug. Letmaier heeft opdracht gekregen om er iets aan te doen en de groenafdeling vindt het niet nodig iets aan het groen in de Bach te doen. Eigenlijk deed het huis eraan dat maar dat is verkocht aan mensen in Salzburg die er een vakantiewoning van willen maken dus al langer dan een jaar gebeurd daar niets meer. De prachtige tuin is nu verwaarloosd en aan de Bach doen ze zeker niets meer. Af en toe komt er een bedrijf de heg snoeien en het gras maaien. Verder zei hij dat de straat en de brug eigendom van de bewoners is en dat het een eigen weg is. Maar dat is niet zo staat niet in het Grundbuch en de gemeente doet de sneeuwruiming en het onderhoud zogenaamd als Kulanz. Dat als er een nieuwe brug moet komen de bewoners dat betalen. Dus het is zinvol om met de andere bewoners een advokaat in et schakelen om dat uit te zoeken. Jannick en Ingrid hebben een huis gekocht en de grond erbij laten meten en vastleggen daar komt niets bij. Hij zei dat het van een Huber was die alles verkocht heeft dus als die pech heeft is de straat en brug van die persoon om dat die nalatig was om het te registreren of aan de grondstukeigenaren af te geven.
Thuisgekomen eten gemaakt en samen met Jan gegeten. Wachten op het hout wat we dan in dozen stapelen en naar 2 hoog brengen. Waar we het weer eruit halen en stapelen.
Dan kreeg ik een telefoontje , ik heb op de 2e hands internet beurs 2 dozen met feeen playmobil gekocht en die kon ik komen halen . Dus in de originele verpakking en compleet. In Gröbming kon ik het ophalen dus aan de wandel . Het was in de zon 31 graden dus zeer warm maar wel lekker om een beetje te wandelen. Het kerstcadeau voor Theresa is binnen. Wat mijn hoofdbrekens kost wat kan ik Sabrina voor haar verjaardag of de Sinterklaas of kerst geven. Het voelt of je haar altijd te kort doet. Theresa gaat al 7 jaar mee op vakantie of dagjes uit , Die was een half jaar mocht ze al bij Opa en Oma in de tent logeren. Maar wat kan je voor Sabrina betekenen , ik weet het er zijn en haar knuffelen maar het voelt toch als te weinig.
Eind van de middag was het zo ver en ik ben kapot , bijna net zo veel als Jan naar boven gesjouwd . Valt niet mee naar 2 hoog Ik heb nu hoofdpijn . Het was zeer warm en ik geloof dat mijn bloeddruk dan steigt. Er ligt nu nog een hele berg houten planken die van de krat/palet waren. Die moet Jan in stukken zagen. We gooien niets weg, hout is duur genoeg . We betalen 109 Euro voor een Kub. Van de familie staat nog buiten beneden onder hun balkon voor de garage. Voor ons zit het er God zij dank erop.
Dan heb ik ijskoffie gemaakt voor ons tweeen wat ons gesmaakt heeft. Ik kom vanavond niet meer overeind. Er beginnen nieuwe Staffels van series die ik altijd keek dus ik ga breed uit in bed voor de tv.

hier is het overdag zo'n 23 oC. met af en toe een bui, wat echt nodig is, want de duinen zijn gortdroog op dit moment, 's avonds en 's nachts koelt het ook goed af, soms tot tegen het vriespunt, maar overdag is het heerlijk weer. De renovatie van de woning is eindelijk voorbij, en we zijn nu begonnen met het opnieuw indelen van de tuinen. Ruud heeft er een mooie grote en diepere vijver in aangelegd, en de planten en dieren doen het daarin nu geweldig. ook het gras begint nu weer iets te groeien gelukkig, en alles wordt dan weer wat groener. Cherique is begonnen aan een nieuwe baan, die haar goed bevalt. liefs en pakkers voor de kinderen en kleinkinderen, XXXX Ruud en Christina , Cherique,Scarlett en Delano

Christina 2019-09-12 04:31:23

Is Letmaier de goedkoopste? Wij bestelden het altijd bij " de houtbaron" in Winkel of bij Bert Schupfer. Werd gehakt bij ons voor de deur gestort. Fijn weekend alvast!!! Xxx