Dagje uit

Vanmorgen wakker en eerst een rondje ontbijt tv dan was ik weer op de hoogte dan nog wat Amazon tv. Jan was gaan douchen en toen hij klaar was ben ik gegaan. De broodjes gebakken.
We hadden de tijd aan ons zelf. Jannick belde om te zeggen dat de kinderen niet komen. Theresa was vandaag door Ingrid naar school gestuurd en die kon na het testen terugt naar huis. Theresa is Corona besmet. Heeft koorts of verhoging en verder voelt ze zich niet ziek op verkouden na. Snap niet dat Ingrid haar naar school stuurde. Ik had allang getest want ze had de afgelopen week schoolvrij dus niet testen. Dan heb ik Theresa gebeld en een poosje gepraat. Webesloten op weg te gaan naar Schladming. Eerst de hulpgoederen afleveren en zie mijn hart sprong open . Zo veel mensen en autos vol met medicijnen en verbandmiddelen, hygiene artikelen , heelo veel mensen met pakken luiers. Het is op de weg daar heen nog nooit zo druk geweest . Wat geweldig. Oostenrijk heeft sinds de 2e wereldoorlog een neutrale status en ze mogen geen oorlogshandelingen uitvoeren wel humanitaire hulp bieden. Dat doen ze dus ook.
Wat verschrikkelijk dat Putin vacuumbommen heeft gebruikt tegen de Oekrainische bevolking. Die mensen sterven een verschrikkelijke dood want hun longen scheuren door de drukgolf. Zo veel civiele bevolking, vrouwen kinderen en bejaarden. Ook heeft hij clusterbommen gebruikt. Maar wat goed dat de Zwitsers voor het eerst ook deelnemen door het geld te bevriezen. Rusland heeft veel geld in Zwitserland. Maar ondanks de vele militairen kon hij dus niet gelijk doorlopen en wil nu ook Belarus erin betrekken. De angst is dat die de grens naar Polen gaan blokken , geen mensen eruit ,geen hulpmiddelen erin. Wat een moed van hun president om daar te blijven, wat een moed van de broeders Klitschko (een is burgermeester van Kiev) om in Kiev te blijven. Met de vele mensen die blijven om te helpen of verdedigen.
Van de straat waar de hulpgoederen werden ingenomen zijn we naar de hofer gegaan en dit keer had ik in ieder geval de aanbieding van de garnalen. Ik heb 3 soorten heerlijk. Overal kwam je wel verkleedde mensen tegen want het is ook vandaag Faschingsdienstag. Dan een rondje Kik en heb alvast vakantiekleren voor de meiden. Uitverkoop dus alles voor 2 Euro stuk- Verschillende halterjurkjes, shirtjes, korte broeken. We hadden nog tijd over dus naar het centrum van Schladming. Auto bij de Spar gezet en dan naar de Blue Tomato gegaan. Mij laten voorlichten over kindersnowboards en dat heeft die jongeman uitgebreid gedaan. Nog over verhuur gehad want het is het eerste jaar dat ze snowboards en schoenen verhuren. Niet bij hen in de winkel maar schuin tegenover de in ingang. Ook gevraagd aan hem als het seizoen voorbij is of de snowboards dan eruit gaan. Volgens hem niet maar als ik met Theresa naar Ludwig ga en hem dat vraagt maakt hij zeker een uitzondering. Dus dat houd ik in mijn achterhoofd. Huren is niet duur 10 Euro per dag en 5 euro voor de schoenen.
Aankomend weekend gaat het in ieder geval niet door voor Theresa. We zijn een rondje Schladming gegaan en bij de Stefflbäck koffie gaan drukken met wat lekkers erbij. Dan was het tijd om naar het ziekenhuis te gaan naar de handpoli. Ik schrok me te pletter , er stond een rij tot buiten en allemaal voor dat ene loket. Ongelooflijk veel ski ongevallen. Eigenlijk raar dat ze geen 2 loketten hebben bv een voor de mensen die al een afspraak hebben bij artsen. Ik was na een half uur aan de beurt om mij aan te melden en dan duurde het nog een half uur voor ik aan de beurt was. Dat laatste viel me mee. Dan terug gelopen naar het station waar Jan in de auto wachtte. Dan eindelijk naar huis. Thuis rook het lekker, dat kwam van Meli en Jannick. Nadat ik klaar was met de boodschappen opbergen even de nougatkussentjes voor Jannick afgegeven. Jannick was aan het kwekken met Theresa. Ik zeg hem nou ze is bij jou spraakzamer dan bij mij. Laat hij zijn telefoon zien waren ze al 1 1/2 uur aan het kwekken. Maar ze was alleen thuis want Ingrid en Sabrina moesten gaan testen. Daarvoor moesten ze naar Liezen en Theresa mocht niet mee. Dat was dus een mooie gelegenheid om frank en vrij te spreken met elkaar. Geen meeluisteraars.
We sluiten een prachtige zonnige warme dag af (de wind was frisjes)

Wat heeft de arts gezegd van jouw hand?