Zondag maar....

Sorry zussie gefeliciteerd met Ramon maar ja als ik iemand niet op FB voorbij zie komen dan weet ik het meestal niet.

Ik heb gisteravond de filmpjes en de fotos van Theresa over gezet. Dus nog van gisteren van de Rennbahn.

Vanmorgen werd ik wakker van Jan en het was 6 uur. Toch nog even omgedraaid en zie ik werd wakker omdat Jannick belde of we wakker waren. Maar toen was het al 8 uur en ben ik opgestaan en Jan gevraagd om mij te helpen. Samen waren we snel klaar en daar kwamen ze al. Het ontbijten is gezellig en daarna was Sabrina tv kijken en Theresa wilde gaan knutselen. Ze moet voor school een vakantiedoos maken en daar dingen in verzamelen. Ze had al een doos die had Zoe een keer gemaakt en Ingrid vond dat ze die wel kon gebruiken. Maar ik heb haar gezegd je moet gewoon je eigen doos maken en je eigen dingen er in verzamelen. Nu is ze een schoenendoos aan het verven. De ene kant rood/wit/blauw, de andere lange kant rood/wit/rood, Dan zwart/rood/geel en zwart/geel/rood. De vlaggen van NL,Oostenrijk, Duitsland en Belgie. Daar brengt ze haar vakantie door. Ze heeft al dingen van de Ennstal, van de paardenrennen en ergens waar ze met Ingrid was een veer gevonden. Ze wil geloof ik de deksel gaan beplakken. Jannick en Meli wilden gaan wandelen maar Theresa wil liever knutselen. Dus hebben ze alleen Sabrina meegenomen. Ze gaan naar de Stoderkirchl geloof ik. Meli was nog niet boven. Ze willen niet al te ver gaan en ook niet naar de top omdat er slecht weer is opgegeven daarom wilde Jannick ook absoluut niet naar de Schwarzsee in de Sölk. Daarom zijn ze ook vroeg weg gegaan . Theresa is in de keuken bezig met haar knutselwerk, ze komt wel als ze iets wil of nodig heeft.
Jan is de elektrische tafelgril in elkaar aan het zetten, Theresa wilde gisteren al graag grillen dus dan doen we dat vandaag. Dan gaan we eten als Jannick , Meli en Sabrina terug komen. Ik heb nog wel wat restantjes sausjes en pindasaus gaat altijd evenals de zelfgemaakte knoflooksaus. Salade erbij en klein foccacio broodjes bakken.
Ik krijg niet veel mee wat Nederland doet bij de Ölympische spelen maar een Oostenrijkse heeft bij wegrennen goud. Moet zeggen van wat ze laten zien niet echt veel daarbij waar ik van houd. Haha ik moest later wel lachen , een Nederlandse dacht dat ze goud had gereden.Ik heb geen overzicht van welke sport en wanneer. jannick ,Meli en Sabrina kwamen thuis en ik had het vlees al willen grillen maar de gril deed het niet .Jan had hem al ingepakt maar Jannick wilde even kijken. Nou had ik Jan al laten zien dat er iets los moest worden gemaakt en dan in elkaar vastzetten. Hij had daar totaal anders over gedacht en dus heeft Jannick hem goed in elkaar gezet en zie we konden grillen. Ik was aan de salade bezig en vroeg Jan kan je een klein uitje van het balkon pakken. Komt hij terug met een ijsje en vraagt is die dan voor Sabrina. Ik heb best hulp nodig nu maar van Jan weinig te verwachten.Maar ondertussen al 13 uur en Jannick een deel van het vlees op mijn contactgril gedaan zodat het sneller zou gaan en zie om half 2 met zijn allen aan tafel. Jannick vertelde dat hij dacht dat hij Herman Hofs had gezien op onze huisberg. Jannick heeft Sabrina de hele klim op zijn schouders gedragen. Terwijl Sabrina dan iedereen braaf gedag zei. Doet me denken aan Jannick toen hij 1 1/2 was en hij in Duitsland op de berg iedereen groette met Grüß Gott.
Dus van een vreemde heeft ze het niet. Eind van de middag werd het steeds donkerder en ondertussen het licht aan zo donker. De kinderen zijn weer gewoon beneden en Meli is mijn voet komen tapen. Dat voelt al een stuk beter aan. Geslaagd weekend weer voorbij.