Jan is jarig

Vanmorgen om 7 uur wakker van de wekker. Gelijk opgestaan en douchen enz.
Daarna vertrokken we gelijk naar Stainach om boodschappen te doen. Het was al loeidruk maar mijn oogst was goed. We waren eerst naar de hofer gegaan en daar was heel veel vlees voor de helft van de prijs. (het is een langweekend dus ik denk dat ze veel kwijt moeten. Alle versproducten heb ik nu. Heel veel verschillende afbakbroodjes want ik moet tenslotte ook tot maandag brood hebben. Dan nog naar de Penny en vandaar terug naar Gröbming. Daar nog langs de Spar want ze hadden melk in de aanbieding en Jannick had een doos nodig en ik ook. Dus we kwamen afgeladen thuis. Jannick belde nog of we ook nog wat mee konden brengen en dat lukte ook.Nu moet ik om 12 uur Stecklfisch halen en vanavond nog een broodpakket. Thuis alles een plaats geven en dan zaten we om kwart voor 11 aan de koffie.
Dan de plantjes die ik meegenomen had in de bak gezet .Veel bollen zijn opgekomen maar nog geen bloemen.
Dan om 12 de vissen ophalen. Man man man daar stond een wachtrij en allemaal voorbesteld. Sotti deed de bestellingen klaarmaken en afrekenen en ondertussen onderhield hij de mensen. Een stand up comedy is er niets bij. Dan stonden er behoorlijk wat oudere mannen en dan roept hij tegen ze ja jullie hebben alle tijd ga maar achter de wagen een biertje drinken. En daar gingen ze braaf. Of wat een geluk vandaag jullie bruinen allemaal gratis en dat allemaal op een leuke en grappige manier.
Mensen die tussendoor van hun werk kwamen mochten voor dus al met al stond ik 3 kwartier te wachten. . Maar dat is dan wel de moeite waard zo lekker. Gelukkig was het daar in de zon goed uit te houden.
Thuisgekomen heb ik heerlijk gegeten , Jan houdt er niet van.
Hij heeft telefoon van Bianca en Ria gehad, appie van Diane en heel veel Facebookfelicitaties. Om 2 uur kwamen Ingrid en de kinderen. na de koffie en verrukkelijke taart ging Ingrid maar de kinderen mochten tot 5 uur blijven.
Jannick kwam net voor die tijd thuis dus ze konden ook nog met Papa knuffelen.
Jannick kreeg een aangetekende brief van de Asfinag , hij zou geen vignet hebben. Meli heeft tegelijkertijd een Vignet en een tunnelkaart gekocht want dan ben je goedkoper uit. Hebben wij ook gedaan. Maar nu heeft hij volgens de Asfinag geen vignet. Dus nu moet hij wachten op Meli om dat zij het betaald heeft. Boete 120 Euro.
Jannick zei omdat op het bord bij de tunnel aangaf betaald dachten ze dat het met het vignet ook goed was.
Meli heeft nu gezegd dat ze beide betaald heeft dus dan moeten ze dat gebruiken om van de boete af te komen en een vignet te krijgen. Het gaat tegenwoordig allemaal op kenteken en digitaal.
Wij ons broodpakket gehaald en Jannick kwam koffie drinken. Meli komt wat later thuis ze gaat nog wat gaan drinken met collegaas.
Voor ons is het nu paasweekend. Jan wordt nu net nog gebeld door Angela en kinders. Gezellig voor Jan.

Gefeliciteerd met Jan ik ga er van uit dat jullie er een leuke dag van hebben gemaakt🥳🥳🥳🥳🥳

Erna 2023-04-07 23:02:10

Jan , heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, en Nicolette met je mannetje, we hopen dat jullie er toch een hele gezellige avond hebben gehad samen. Toch ook fijn dat de kids er 's middags bij konden zijn.