Zondag maar deels zonnig

Vanmorgen werd ik om kwart voor 9 wakker , ik zal het wel nodig gehad hebben. Onfanks dat we gisteravond vroeg in bed en niks spannends gekeken hebben met Starnacht am Wörthersee.
Vanmorgen was het erg mooi weer dus ik dacht dan kunnen we eindelijk naar de Gipfelwanderweg maar Ingrid had ondertussen met Edith afgesproken en stond klaar om naar Stadl te gaan. Dan maar bedenken wat we zouden gaan eten en gekookt en dan samen met Jan gegeten. Ondertussen was bij de buurman die ondanks zijn Schlaganfall gewoon steeds op het dak bezig is een ander , broer of zoon bezig. Maar het was begonnen met regenen en ik kijk tijdens het koken naar buiten en zie die man van het dak afvallen. Hij kon zich nog aan de dakgoot grijpen maar ik had zo wat een hartaanval. We verwachten steeds dat de buurman naar beneden pleurt maar nu was het een ander. Ik denk wel familie want die is net zo dom bezig.
Maar goed dat hebben we weer gehad en goed afgelopen. Ze verdwenen gelijk beide naar binnen. Het is nu wel door de regen gelijk koel geworden met 15 graden.

Hier in de regio is iedereen blij dat de verkeersregel tegen het LKW verkeer er door heen gaat komen. 42 procent is vlucht verkeer die geen Maut willen betalen. Per dag komen tussen de 16000 en 18000 LKW s over de B320 en zorgen voor veel overlast en Stau. Er is in de zomermaanden al een regeling dat ze op zaterdag er niet op mogen en er was een contole erop en de LKW s die van de weg waren gehaald stonden van Stainach tot Liezen.

Om half 3 was de zon er weer tussen de wolken en liep de temperatuur weer wat op. Het schijnt dat vanaf morgen de volgende hittegolf ons te wachten staat.
Ondertussen zit de 3e was in de machine dus niet geheel onproductief vandaag. Dan ook maar uit verveling een Apfelstrüdel gebakken.

jannick kwam thuis die was op zijn motor naar Stadl gegaan dat was uiteraard leuk rijden over de Sölpass. Even koffie gedronken en samen een advertentie aangzien voor DS spellen het waren duidelijk spellen van een meisje maar ik kon het niet goed zien welke het waren. Het is echt hopeloos momenteel want ik moet alles met een loep doen. En soms duurt het te lang bv bij het spelletje dat ik speel op facebook dan krijg ik al fout voor ik ontcijferd heb wat er staat. Kontakt gekregen met de dame die ze verkoopt en wat afgesproken. Jannick wil er een paar en ik heb er een paar gezien dan heb ik gelijk een verjaardagscadeautje voor Theresa. Ze waren eigenlijk in Rottenmann maar we treffen ons in Liezen. Voor 5 Euro stuk is een mooie prijs. Ingrid en de kinderen zijn nog niet thuis gekomen.Ondertussen gaat het weer flink te keer en waait het heel hard. Gelukkig zijn ze nu ook thuis gekomen.

Ja,dat is idd heel fijn! Kun je nagaan toen vroeger de "Umfahrung" er nog niet was en alles dwars door het dorp denderde ...