Dag 14

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen rond 7 wakker de rest sliep nog , een beetje tv kijken tot ze te voorschijn kwamen . Dan wil Theresa graag Telekids kijken. We moesten voor het ontbijt brood halen dus we besloten gelijk op pad te gaan en lkkere broodjes kopen en in de zon op het parkeerterrein opgegeten. Dan naar het winkelcentrum waar we alle winkels bekeken hebben. Jan had batterijen voor zijn bloedsuikerapparaat nodig en die hadden ze hier wel in de goede grootte en dikte. Daarna nog naar de outlet in Dobovo daar hadden ze vroeger leuke kinderkleding tegen leuke prijzen maar nu eigenlijk niks wel heel klein maar niet voor Theresa. Maar ik zoek al enige weken een paar outdoor schoenen en ik vind daar een paar Icepeak voor 45 Euro waar ook mijn zolen inpassen. Eigenlijk een herenschoen maar zit perfect aan mijn brede voeten. Kleur blauw niks mis mee. Tot nu toe begon de prijs bij een 140 euro en wilde het niet eens passen. Ik wil een goede grip van de schoen en waterdicht en dat heeft de schoen. We hebben een rondje met de auto gemaakt en toen terug. Vandaag warm met 29 graden maar lekker met een beetje wind. We gingen gelijk zwemmen. Eerst een rondje bandje dobberen buiten en dan zouden we naar binnen gaan. Nou heeft Theresa een rotgewoonte waar we al honderden keren wat van gezegd hebben. Wat doet ze namelijk als je naast elkaar loopt ineens voor je langs stappen. Dit keer deed ze het weer stapte op de voorkant van mijn slipper ik viel naar voren waar Theresa ook onderuit ging. Dus zij met haar voorhoofd op de grindtegels en ik over haar heen knien en handen kapot zij een flinke bult en blauw op haar voorhoofd en brullen . Dat laatste had ik ook het liefste gedaan. Ipv dat Jan mij omhoog helpt gaat hij de gevallen kaartjes verzamelen dus was ik ook nog boos. Toch naar het zwembad gegaan binnen en het warme water deed Theresa en mij goed. Maar ze snikte nog zeker 10 minuten door tegen me aan.
Maar ze heeft ineens de slag van het schoolzwemmen te pakken want ze komt nu met schouders en hoofd boven water en ligt met haar lichaam dus ook meer op het water. Ze neemt dan ook veel sneller en veel langere banen. Dan terug en douchen en alle spullen drogen.
Dan om het af te leren met zijn drieen naar de Brasserie om koffie te drinken en ijs te eten. Maar wel onder een parasol. Terug op de veranda en de restanten eten en ik heb de tassen gepakt zodat alles achterin kon.
Dan zijn we nog gaan wandelen naar het nieuw aangelegd deel waar we wat tenten wilden bekijken. Zoooooooooooooooooo daar waren mooie bij van buiten van die safaritenten van binnen alle luxe van keuken toilet en douche en prachtig ingericht . Er staan meerdere bedrijven en die bieden ook verschillende objecten te huur aan. Theresa bleef roepen oh Oma Oh Opa dat wil ik ook een keer. Ze zijn nog volop aan de bestrating en asfaltering en aanleggen van het groen en parkeerplaatsen. Ook bij de objecten moeten nog heel veel ingericht worden en zijn ze nog aan het opbouwen. Het indianendorp is opnieuw aangelegd en bij de tentenkampen zijn ook allemaal nieuwe sanitairgebouwen. Ik kan alleen niet begrijpen dat er gewoon geen internet is dat is toch een must vind ik.
Terug is Theresa Kika gaan kijken en wij het fietsenrek erop gezet en de fietsen. Jan had het thuis gedaan en alles zat. Op Krk wist hij niet meer hoe het gezeten had en hoe het moest en tjs ik had niet gezien hoe hij het opgebouwd had. Dus na echt 1 ½ uur klooien zat het met hulp van de Duitse dames. Ik had hem gezegd om het rek niet in te klappen maar zo te laten staan . Nu het rek ertegen aan gzet en gelijk vastgezet. In 5 minuten zat het. Dan de fietsen een voor een erop gezet en dan kan hij zo eigenwijs zijn en dan zit het niet goed dan wil hij niet luisteren dus losgemaakt en dan wel zoals ik het gezegd had. Dan wil hij zijn zadel van zijn fiets niet laten zakken en ik dat moet anders gaat het niet en hij ik heb echt mijn zadel niet omlaag gedaan. Dus ik maar wel omhoog want de Duitse dames hadden die naar beneden gedaan en dan past het dus hij moet minstens voor het fietsen zijn zadel weer hoog gedaan hebben. Hij is zo moeilijk en neemt niets aan. Maar uiteindelijk zit alles erop en eigenlijk vrij snel Dan vraag ik hem zet de fietsen aan het rek vast met een slot want morgen gaan we naar Herberstein. Dan zegt hij die fietsen hebben ze echt niet zo makkelijk eraf en ik ze hoeven niet alles netjes los te halen maar knippen gewoon de banden waar het mee vast zit door. Dat ziet hij dan niet.
Maar we gaan morgen rond 9 uur vertrekken en rijden dan naar Tierpark Herberstein in de buurt van Graz. Daar waren we nog nooit en meestal gaan we op de terugweg ergens voorbij en dat was al 2 keer Tierpark Preding en 2x het openluchtmuseum. Nu dus Herberstein. Vandaar gaan we dan naar huis.
We hebben al de hele week hier legerhelicopters en vliegtuigen en op de weg veel militair materieel. ER zitten veel Duitse militairen hier in caravans. Een soort internationale oefening of zo. Maar geen overlast ervan soms wel interressant.
Onze laatste avond en onze laatste nacht van een geslaagde vakantie.

Prachtige schoenen, Nicolette. Je bent goed geslaagd!

Annemarieke 2019-06-08 00:01:09

veel plezier nog in het dierenpark straks, en een prettige gezellige en rustige terug reis naar huis gewenst alle drie.....have fun