Goed begonnen.

Vanmorgen wakker van de wekker en een rondje tv. Opgestaan en ontbijten en wat er zo alo voorbij komt. Normaal douche ik als ik van de sportschool kom maar dat bedacht ik me toen ik onder de douche stond. Het ziet erna uit dat we weer doorgaan met het mooie weer na een korte onderbreking.
Naar de sportschool gelopen en mijn rondfe gemaakt. Het kostte mij wat meer moeite , mijn arm is nog niet over.
Thuisgekomen had Jan het kleine stukje muur in het trappenhuis afgemaakt en alle rotzooi opgeruimd.
Daarna was het tijd voor een kop koffie. Dan beneden het stookhok leeghalen. Jan doet uit een soort gemakzucht alles wat hij kwijt wil in dat hok. Het moet leeg want er moeten pellets komen. Er stond nog een metalen hoogbed dus die gaat weg. De stoelen van Jannick die hij er ingeschoven had staan nu in de kamer in de kelder. De trampoline weer waar het altijd werd opgeborgen. Nu weet ik niet of ik het juiste zakje met onderdelen bij het bed heb.
Aan Jan heb ik echt niets want die zegt gewoon geen idee zonder even te kijken.
De slaapbank die in de kelderkamer staat is ook al verkocht. Helaas is degene voor de vaatwasser niet komen opdagen. Meli wilde die van haar houden dus die een die er stond in de keuken mag weg. We moeten eerst veel kwijt voordat we verder kunnen.
Het nieuwe systeem wat Jannick afgelopen winter gebruikt heeft is inderdaad veel zuiniger en we hadden het nooit koud. Met 600kg minder 14 maanden gedaan. En het is nog niet helemaal leeg. Middageten gemaakt en met Jan samen gegeten. De vriezer onder de koelkast ontdooid. Was dringend nodig.
Zo komen er ook kleine klusjes voorbij. Naar mijn gevoel de week weer goed begonnen.
Een deel van mijn kruiden overgezet in glazen flesjes en beschriftend. Dan ook maar gelijk voor de rest glazen potjes gekocht. Ik gebruikte altijd de lege potjes van versteege maar die krijg je niet meer. Dus die ga ik allemaal vervangen voor glas.Gewoon kleine dingen waar ik blij om word.
Dan verloopt het weer heel snel , donkere wolken en wind. Hoe verder op de middag des te harder gaat het waaien. Ik heb in de slaapkamer het raam moeten sluiten , het loeide gewoon. Dan koelt het snel af en heb ik de kachel aangemaakt. We zitten nu bij een kaarsje op de tafel en de snorrende kachel. Gewoon gezellig.