Dag 17 sneeuw zon sneeuw zon

Vanmorgen pas om half 9 wakker. Ingrid kwam eigenlijk gelijk om te vragen of wij Sabrina wilde nemen want ze had videovergadering met Theresa en school. Daarna kwamen ze koffie drinken. De vraag is of wij ons helemaal moeten gaan afschermen . Jannick is de enige die iets binnen kan slepen ondanks dat hij zeer voorzichtig is. Maar hij doet de boodschappen, hij moet naar zijn werk.
We leven in een Bundesland waar nu de meeste doden vallen. Het Bundesland met de minste IC plaatsen en dan heb je het niet over een paar maar we hebben ten opzichte van de andere Bundesland gewoon niets. Dat houdt in dat we geen plaats op de IC krijgen bij ernstige Corona. Verder wordt dit schooljaar in grote waarschijnlijkheid niets meer . Dus geen school tot het nieuwe schooljaar.
Er werd steeds gewezen op Tirol dat ze in gebreke waren gebleven, dat is ook wel zo maar degene die het ingesleept heeft op de afterski partys blijkt een Nederlandse Entertainer te zijn die ondanks dat hij ziek was gewoon de partys is blijven doen. Dus al vanuit Nederland heeft meegenomen. Er gaat hier rond dat in Brabant al de eerste gevallen in januari waren en dat toen niets ondernomen is. Ze volgen hier de telefoons en kunnen zo alles in kaart brengen en dat hebben ze dus ook met de telefoons van daar terug vervolgd. Dan na al die besmettingen ook waar ze heen gegaan zijn. Mensen die nu in verlichte Quarantaine zijn en moeten blijven worden ook via de telefoon gecontroleerd. Tjs je kan ook je telefoon thuis laten denk ik dan. Maar er wordt ook door de politie aan huis gecontroleerd .
Het was in de vroege morgen flink koud en het duurde tot zeker half 10 voor we weer boven nul hadden. Het was licht zonnig en af en toe dwarrelde er wat. Dan tegen twaalven kijken we naar buiten en alles wit en het sneeuwde dikke vlokken. Dan om 2 uur schijnt de zon weer . Het is een gevecht van winter en lente .