De kou is er de sneeuw nog niet

Montag 23.November
Was een koude nacht en het was wit van de vorst en niet van de sneeuw. Maar prachtige zonnig dus de mintemperaturen liepen toch op naar plus.
De appelbomen bij de buren zijn kaal maar er hangen nog steeds veel appels aan. Jan kwam en vroeg heb je het gezien in de bomen bij de buren , dus ik ook kijken zaten ze helemaal vol met etende kraaien. Tja de kou is gekomen en het wordt denk ik moeilijker voor de vogels om te eten. Mijn balkon hangt al vol met lekkere dingen voor ze.
Als Ingrid niet op tijd terug is moeten wij straks Theresa ophalen van de Kindergarten, ze is boodschapen doen en ze heeft om 11 uur een afspraak bij de tandarts in Schladming.
Geen idee of Jannick vandaag of morgen thuis komt uit Leipzig, nog niets gehoord.

Net Theresa van de Kindergarten gehaald, was een heerlijke wandeling koud en zonnig , de eerste rode wangen . Onderweg was er ook een enorme zwerm met kraaien en die zaten in de vogelbesbomen de bessen die er nog in zaten te vreten.
Jannick belde om te zeggen dat hij onderweg is maar het gaat nog wel even duren. Alleen over een stuk van 50 km had hij 3 uur gedaan, sneeuw gevallen minus temperaturen en de vrachtwagens die er zoals elk jaar niet op voorbereid zijn of erg eigenwijs en dus dwars staan. Daar mogen ze echt hoge straffen voor geven wat mij betreft. Ergerlijk en gevaarlijk.
Dan toch maar gaan eten want nog niets gehoord van Ingrid. Die kwam om 13.15 thuis en was geopereerd nu aan de andere kant van haar gebit. Schiet allemaal niks op zo, weer antibiotica en over een week de hechtingen eruit.
Nu bij ons de rust weer gekeerd.