Barbaratag

Oostenrijk, Liezen

Vandaag is het Barbaratag, als je een tak van de kersenboom snijdt en die in het water zet en die komt uit met kerst is dat een teken van veel geluk in het nieuwe jaar en ongetrouwden staat een huwelijk voor.

Om 6 uur liep de wekker af en moest ik echt eruit , om half 7 onderweg naar de fysio waar ik om 7 uur moest zijn. Tegen achten weer terug . Kwam Jannick op de trap tegen die naar zijn werk ging en Jan stond onder de douche en Theresa sliep nog.
In Kärnten sneeuwt het en hier en daar ook fors maar hier kijken we nog naar groene bergen.
Las later dat ook in Salzburg de vlokken vallen . Je merkt wel aan alles dat er verandering op komst is.
Met Jan en Theresa naar Liezen inkopen doen. De laatste sint inkopen en een kerstcadeau voor Jan gekocht. Jan moest naar de bouwmarkt , ik naar de Penny, Lidl en Muller. Ik had vanmorgen vroeg al de erwtensoep gemaakt en we konden gelijk aan tafel. Daarna ging Theresa slapen en ik eten voor morgen voorbereiden en maken. Ik maak salades, een tonijnaardappelsalade, een kaas/hamaardappelsalade en een aardappelharingbietensalade. De aardappels allemaal in de schil gekookt dan zijn ze ook snel kaal. Morgen alles af maken , het staat nu allemaal buiten op het balkon want in de koelkast past het niet . In folie afgedekt met plastic en dan een deken erover want bevriezen moet het ook niet.
Vanavond nog even snel met Jan naar de billa want ik had Neugewürz nodig, nou was ik al een keer bij de Spar en de Billa maar het stond er niet bij en als je het vraagt krijg je altijd zo´n antwoord van als het er niet bij staat hebben we het niet. Maar volgens internet moesten ze het wel hebben dus nu zag ik de hoofdmiep en die wist waar het stond en dat was dus helemaal verstopt.
Thuisgekomen aan de gang met het recept van Danielle om Apfelbrot te maken. Nu staat er een grote bak met fijngesneden , gehakte of geraspte vruchten en noten met suiker en kruiden en rum. Morgen komt daar meel en bakpoeder bij en kan het bakken beginnen. Ik zou er 6 broodjes uit moeten kunnen maken. Ik hoop dat ze net zo lekker smaken als die van Danielle want dat was een streling op de tong. Na een week moeten ze het lekkerst zijn dus ik moet nog geduld hebben ook.
Ondertussen 20 uur en ik ben het nu wel zat om in de keuken te staan. Ik ruik het niet maar Jan kwam net van beneden en die zei dat het ongelooflijk ruikt en dat als we een uurtje hier zitten we dronken van de lucht zijn. Tja dan slapen we tenminste goed.