Ikea en Seerconcert

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zwarte zaterdag maar dat bemerkte we pas toen we voor dag en dauw naar Salzburg vertrokken. We reden om 7 uur weg , eerst Bettina opgehaald want die wilde graag mee. Ze was nog nooit bij Ikea geweest. Er bleek file te staan al vanaf Eben tot de Tauerntunnel met wachttijden tot 7 uur. Gelijk na Eben zijn er tot aan Salzburg weg werkzaamheden dus de file stond al vanaf Salzburg. Op de heen weg geen probleem voor ons maar terug wel.
We zijn eerst lekker gaan ontbijten en daarna de winkel in. We dachten genoeg tijd te hebben maar de tijd vloog om. In overleg besloten (aangezien de financiën niet onbeperkt zijn) om de boekenkasten , een hoge Billy, een lage Billy, en een hoge smalle Billy mee te nemen.
Nog wat lampen en andere frutsels Jannick heeft al wat andere zaken uitgezocht waaronder een eethoek. Daar bleek een salontafel van te zijn die nu in de aanbieding was. We hebben eerst na gevraagd of de eethoek in de collectie blijft want anders heeft het geen zin om de salontafel mee te nemen. Daar bleek de eethoek wel en de salontafel niet in de collectie te blijven dus dan ook maar de salontafel meegenomen.
Dan de vraag hoe krijg je het in de auto, dus alles uitgepakt en dan in de auto.
Vanaf Salzburg helemaal binnendoor gereden dus geen snelweg. Maar ja dan krijg je mensen met een caravan voor je waarvan de caravan niet omhoog komt en je dus met 40 km per uur er achter zit omdat je niet kan inhalen. Maar ja dat was sneller dan de snelweg waar ze zo wat aan het kamperen waren en dat met temperaturen ruim boven de 30 graden.
Thuis gekomen eerst de spullen naar Jannick gebracht , snel omgekleed en weer weg want Jannick en ik gaan naar het Open Air concert van Seer. Dat is aan de Grundlsee in Bad Aussee. Maar eerst hebben we Bettina afgezet want die gaat vanavond naar Kuhli Muhli in Weissenbach. Dan wij naar Bad Ischl om de kaarten voor het concert van Hubert von Goisern te halen die we besteld hebben. Dan vandaar naar Bad Aussee en daar moesten we dus ruim een uur in de file staan om naar een parkeerterrein te komen. Het was om 18 uur nog steeds 30 graden. We hadden redelijk dicht bij de Grundlsee een parkeerplaats gekregen en dan naar het concertterrein lopen. Daar stond een gigantische rij mensen duizenden die naar binnen wilden en hun kaarten moesten omruilen of nog kaarten moesten kopen. Maar wij hadden al goede kaarten maar ja hoe kom je langs zo rij. Na gevraagd en er was een Vip ingang en ze zeiden probeer het daar. Daar aangekomen mochten we inderdaad door en we waren dus in 5 minuten binnen , na ons hadden meer mensen het ontdekt dus liep het ook daar vol. Het programma was al vanaf 17 uur bezig en er was een goed voor programma. Vooral de Murfygang wist de boel te hitsen. We zijn niet in de arena gegaan maar kozen ervoor op de skihelling van de berg te gaan zitten/liggen. We konden over alles uit kijken en toch het programma volgen zeker toen Seer begon en het al donker was geworden.
We zijn iets voor afloop van het concert weggegaan want anders duurt het zeker tot in de vroege morgenuren om daar weg te komen.
We hebben nog een lifter meegenomen, een wat oudere man die naar een treinstation wilde. Daar reden geen treinen meer dus hebben we hem meegenomen naar Stainach/Irdning want vandaar gaat rond 24 uur nog een trein richting Graz. Hij gaf 20 euro voor benzine geld. Dit is hier altijd een groot probleem als je geen auto hebt, hoe kom je ’s avonds thuis. Er wordt best veel gelift hier. Jan neemt nooit iemand mee en lift zelf ook niet. Ik heb veel gelift toen Jan in het ziekenhuis lag en Jannick heeft ook al heel veel gelift. Je moet toch wat.
Dan zijn we Bettina bij het Kuhli Muhli feest gaan ophalen. Het heet zo omdat het feest in een grote koeienstal is. Bij aankomst stond ook de wei vol mensen. Een soort gekke koeienfeest.
Als een vaatdoek in bed gezakt en ik weet niks meer.