We moeten nog een beetje meer slopen

Donnerstag 21.April
Was het in de morgen nog fris door de zon werd het toch al snel tegen de middag een 25 graden. Dan wil je toch niet aan de weersverwachting met vorst en sneeuw tot onder de 400m denken. Maar dat schijnt er toch echt aan te komen.
Vanmorgen om 11 uur was het historische moment samen met Jan het bad eruit gehaald. En wat een vocht ook onder de bodemisolatie. Dus nu moet het eerst maar eens flink drogen. Dan gaan nadenken waar we de afvoer op aan moeten sluiten want voor het gemak zijn de afvoeren deels in gestort beton en hebben ze de waterleidingen er over heen gelegd.Op een instructie filmpje zijn ze altijd zo klaar en past alles en komen ze nooit dit soort dingen tegen. Jan heeft met veel moeite de kraan er af en de leidingen dicht gekregen. Daarvoor moest hij eerst een deel van de tegel erom heen afbikken want anders kon er geen tang tussen om de afdichting erop te plaatsen. De nieuwe waterleidingen leggen lijkt geen probleem maar de afvoer van de douche wel.
En omdat we nog niet genoeg ellende hebben aangetroffen meten we ook de gipswanden die achter het bad zaten aan de wand gaan vervangen . Helemaal verrot de gaten zitten er in en we kunnen pas zien als we die verwijderd hebben hoe de staat van de isolatie en de rest van de wand is.
Maar we kunnen weer naar de wc en water gebruiken in de rest van ons huis. Vanavond moet Jannick helpen om het bad naar beneden te brengen.
Net was het restanten eten, de gegrilde kip van gisteren, een restje friet en een restje hertoginnenaardappeltjes uit de vriezer en sperciboontjes erbij.
Theresa kwam boven en zei ik wil ook frietjes eten, gevraagd heb je al gegeten en ze zei ja. Voor de zekerheid even gaan vragen en ja dat had ze dus mocht ze een paar frietjes met pindasaus, een stukje kip erbij. Nu zit ze met een waterijsje op de bank een leer dvd te spelen en te kijken. Er komen filmpjes over het land dat ze bezoekt en dan moet ze vragen beantwoorden .Daarna komt het antwoord.
Ze was het al snel zat en vertrok weer naar beneden.
Later vroeg Ingrid of ik geen zin had om beneden te komen, was super warm in de tuin dus een poosje in de zon met Ingrid tafel schoonschrobben waar Jannick vorig jaar motorolie overheen heeft laten lopen.
Maar toch weer naar boven gegaan , ik ben namelijk aan een fotoalbum begonnen niet van mijn site maar een echt fotoalbum. Maar het vergt nogal wat tijd en soms ook een vloek.
Maar het gaat vast wel goed komen.