Kirtag Donnersbach

Oostenrijk, Donnersbach

Lag nog lekker in bed tv te kijken toen Jannick met de kinderen kwam, samen koffie drinken. Zij gingen met zijn allen naar Liezen oa voor de schommelgrondankers want in Liezen hadden ze er 4 gevonden . We willen er eigenlijk 2 meer omdat we ze ook aan het klimrek wilen zetten maar voorlopig zal het wel gaan.
Ze belden toen ze vertrokken uit Liezen zodat wij ook konden vertrekken om naar de Kirtag in Donnersbach te gaan. Het weer was donker zwaar bewolkt en koud.(10 graden) Maar het was droog. We kwamen gelijk na hun aan en stonden dus met parkeren ook naast elkaar. Eerst een keer de hele braderie gelopen en aan het eind nog de laatste autos zien starten van de Puchralley. Dan weer terug en wordt het kopen. Jannick heeft bij de legerkraam een dik legervest gekocht. Theresa mocht in de Hupfburcg springen. Allemaal bij het kraampje van de Adria cruise een papiertje ingevuld en dus allemaal een knuffel. Zijn allemaal dezelfden maar ze zijn zo lief. Dus de kinderen blij. Dan bij de Langoskraam Langos eten . Jan en ik zijn er dol op. Gewoon de Langos met knoflookolie besmeerd en dan zout erop. Kaas geproefd bij de kramen , lekkere kaas maar mij veel te duur met 3.90 de 100 gram. Toen we in de auto stapten begon het daar te regenen. Thuis gekomen wilden Jan en ik eigenlijk aan de klim/schommel speelding beginnen. Maar Jannick had geen zin. Ik baalde flink want zo krijgt Theresa geen kans meer om nog wat met dat ding te spelen. Volgend weekend een lang weekend maar Jannick is dan naar de brandweerschool. Ook al wordt er nu sneeuw verwacht daarna komt er weer aardig weer niet meer zo warm maar ik denk best om buiten te spelen. Even later waren ze buiten en zei Jannick komen jullie nog? Schijnbaar toch wat gaan doen. Ik met Ingrid samen de gekregen appelboom voor Sabrina in de tuin gezet. We hebben de 3 bessenstruiken met pot en al in de grote pot van de boom gezet en dan doen we er jute omheen dan kan de winter komen en zetten we ze in het voorjaar in de grond . Maar Jannick had geen geduld en was zeer geergerd. Het ging ook niet en uiteindelijk moest hij weg want hij heeft nachtdienst en moest eerst de vrachtwagen gaan halen want hij moet morgen vroeg in Donnersbach gaan kehren. Dan zet hij die bij het rode kruis en gaat hij daar vandaan morgenvroeg werken. Jan met engelengeduld de pin die niet vastwilde gevijld en geweet ik wat gedaan en het ging vast. Kostte wel heel veel tijd . Daarna hebben Ingrid en ik hem geholpen om het in elkaar te krijgen. Om 5 uur was het grotendeels klaar en zijn we naar binnen gegaan want ook al was het in de middag een beetje beter geworden om die tijd was het alweer koud. Warme chocolade en mijn warme badjas aan. Komkommerplakjes, worstjes , stukjes kaas en augurkjes op tafel en Theresa vond dat helemaal lekker. Kachel aangemaakt en nu wordt het weer behaaglijk.
Nog veel werk te doen maar de basis staat en voor het speelhuis verven moet het gewoon droog zijn.
Nu genieten van de avond bij een snorrend kacheltje lekker lui op de bank.