Vandaag begin van een druk weekend.

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen werd Sabrina al vroeg gebracht. Ingrid moest naar Liezen dus ook Theresa al vroeg naar de Kiga. Om kwart voor 9 ging de bel en was Silke er voor Sabrina. We zaten nog gezellig in bed met Kika. Daarna dan maar onder de douche gedoken. Het bleef de hele morgen onder het vriespunt en het was vannacht weer flink koud geweest. Goed voor de sneeuw. Vandaag gaat zelfs ons kinderliftje (Zauberteppich) open. Daar kunnen kinderen gratis skien. Voor Theresa maakt het niet uit die heeft een seizoenskaart en begint morgen met de les op de Galsterbergalm bij skischool Amadeus. Dat zijn cursussen voor de eigen mensen hier en kosten maar een kwart van wat het anders kost. Ik vind het altijd een goed begin van het seizoen eerst een paar lessen en dan hup weer lekker gaan. Dan heeft ze nog de Kiga skilessen in januari. Die doen ze dit keer ook op de Galsterberg.
Wij gaan vanmiddag naar Schladming wat inkopen doen en naar de karateles kijken en daarna naar de Adventsmarkt aan de Talbach. Dus we zijn vandaag weer onder dak.
Alles verliep zoals boven beschreven tot het moment karateles afgelopen en we naar de kesrtmarkt zouden gaan. Theresa wilde niet mee want die wilde ook weer met haar vriendinnetje terug en wel om de reden dat ze dan naar de MacD gingen. Dus ik dat is niet de afspraak en ze zei mama heeft gezegd als ik het koud heb dan kan ik met hun mee naar huis. Ingrid kon ik niet bereiken maar wel Jannick en uitgelegd en wat te doen? Ik had Theresa gezegd dat als ze het koud denkt te hbben en ze naar huis wil kon ze ook met ons mee want dan gingen wij ook naar huis. Maar ja dat was niet de bedoeling. Ondertussen ging haar vriendinnetje met moeder al weg en zij stond nog steeds in haar karatepak en ineens was het over- Ze wilde toch naar de Adventsmarkt. Dus haar aangekleed en met de auto een beetje meer in de buurt geparkeerd. Het was nu er sneeuw ligt veel sfeervoller en Theresa dolle pret op de berg sneeuw en de sleetjes. Dan nog een rondje gemaakt en ze mocht van het geld dat ze bij haar had Maroni kopen (gepofte kastanjes) Dat had Jannick tegen me gezegd. Ze wilde graag bij de muziek op het bankje zitten konden we luisteren en zij de Maroni eten- Dat was er gezellig Dan kwamen we nog een keer langs de sneeuwberg en ze kreeg een wokschotel te pakken dus weer sleeen. Kwam ook nog een vriendinnetje van haar Sina met haar moeder , Oma en Opa. Dat was ook weer gezellig maar dan toch richting terug. Kregen we de autodeuren niet open , het vroor al heel hard maar uiteindelijk lukte het toch en Jan denkt dat de batterij van de autosleutel niet goed meer is en dat ze niet vastgevroren zaten. Wat waren we blij dat de deuren open gingen. Dan file gereden van Schladming tot Gröbming en we van de weg afgingen. Thuis snel de soep warm gemaakt en dan nog wat bami warm gemaakt. Als toetje ik een warme chocola met rum. Ik heb het heerlijk warm nu . De kaarsjes branden en voel me happy.