crematie

Nederland, Leiden

Crematie van Ruud

Mittwoch 30.Dezember
Gelukkig geen erg sombere dag,
Vannacht steeds wakker geweest maar ook weer elke keer in slaap gevallen.
We moesten om 11 uur in het rouwappartement zijn, alles volgens schema kist sluiten , naar buiten dragen en de auto in en allemaal er achter naar Rhijnhof waar de crematie plaats vond. Op Rhijnhof achter de auto naar het crematorium gelopen. We moesten wat in een andere ruimte wachten en dan naar de zaal waar het afscheid was. Het was zeer emotioneel en het spreken viel me zwaar . Erna sprak ook mooi en Els las een gedicht voor. Er werden fotos op de wand achter de kist getoond . Gewoon alles was mooi en hij zou er van genoten hebben. Moeilijkste moment is toch om hem daar achter te laten.
Ik heb heel veel respect voor mijn zus Els die alles geregeld heeft vanaf zijn periode van ziek zijn tot nu het laatste moment.
Dan naar de koffie kamer waar we wat konden drinken en eten en waar de condoleance was. Het was fijn om mensen te zien die ik al heel lang niet meer gezien heb oa mijn nichtje Karin. Er waren veel mensen ook dat zou hem goed gedaan hebben.
In de tijd dat ik erg ziek was zei hij me als je maar niet waagt om er als eerste tussenuit te knijpen want ik wil de eerste zijn en niet de laatste want dan is er niemand meer die aan mijn kist staat. Nou hij is de eerste en er waren veel mensen dus zijn wensen zijn vervuld.

Je wordt geboren
en vaart door het leven.
Gaat over hoge toppen
en door diepe dalen.
Dan is het over.
Nu is er weer vrede en rust.|
't Was goed.

Nicolette, fijn te horen dat het een mooi afscheid is geweest. Guten Rutsch!!!!