Nog steeds nat koud en winderig

Mittwoch 4.Mai
Weer een koude natte winderige dag.
Jan is begonnen aan het houten raamwerk in de badkamer. Ik maar echte winterkost gemaakt, rode kool , gekookte aardappels, appelmoes en gebakken bloedworst.
Ondertussen hebben we dat ook al weg gegeten. Jan weer bezig aan het raamwerk. Ik heb de houtkachel aangemaakt want warm is toch wat anders. Ons hout is bijna op dus we moeten dan toch maar weer een kubje bestellen. Zo maar even in de kasten zoeken naar de vacuumzakken dan kan ik wat ik gisteren uitgezocht heb opruimen. Best fijn je houdt er maar weinig volume aan over als het vacuum is. We hebben al dekbedden en kussens ook zo opgeruimd en dan past er heel erg veel in de bedbak.
Ingrid kwam met Theresa haar moederdag cadeau laten zien. Er was op de Kindergarten een voordracht en het gedicht staat ook op een groot hart. Theresa kan hem helemaal voordragen. Ook een tas gekregen met op de voorkant 2 voetafdrukken van Theresa met een stokje ertussen en 2 voelsprieten , ziet eruit als een vlinder. Ook een doosje met zelfgekweekte sterrekers zat erbij. Dus ze heeft Mama flink verwend.

Nou helaas kan er geen meer (vacuumzakken) vinden dus wachten dat ze weer ergens te koop zijn.
Theresa kwam en Ingrid had net haar oogpleister geplakt en dan vraagt ze aan mij kan hij er al af? Ze heeft zo´n probleem ermee. En ze moet echt van 2 tot 5 de pleister erop.
Ingrid kwam ook even zeggen dat Theresa even geen schaar meer mag, ze heeft namelijk zelf haar haren geknipt.
Nu is Jan weer thuis en 12 dagen vrij nu.
Trixi belde om door te geven dat ze morgen inderdaad begint met werken en Dominiek om 10 uur komt brengen. Dan kan ze nog een half uurtje blijven . Theresa zat naast mij en die was helemaal blij en vroeg naar de verjaardagstaart want Dominiek was dinsdag jarig. Zei Trixi helemaal opgegeten maar ik kijk wel of ik wat kan meenemen. We hebben een klein cadeautje voor Dominiek, mag Theresa aan hem geven en ze gaat voor hem zingen „Zum Geburtag viel Glück“ .
We hopen dat het weer wat beter morgen is, we willen eigenlijk naar het Andampfen in het Eisenbahnmuseum in Knittelfeld. Theresa heeft laatst op tv zo´n Gartenbahn gezien en vond dat helemaal geweldig. Die hebben ze daar ook.
Straks om 20 uur dodenherdenking, 1x in het jaar even stil staan bij het feit dat veel mensen in wat voor oorlog dan ook hun leven gegeven hebben. Dat vrijheid niet vanzelf sprekend is.