Genoeglijke dag

Vanmorgen wakker van de wekker , een kwartiertje wakker worden en eruit. Ontbijten en aankleden en genieten van een zeer zwak zonnetje nu de mist optrekt.
Gisteravond een poos met Erna aan de telefoon gesproken. Ze zat te kijken voor onderdak in Gröbming in januari. Els en Erna willen in januari komen koffie drinken. Dus ze zoekt onderdak voor 3 dagen. Toen ik ging zoeken schrok ik mij te pletter van de prijzen die te voorschijn kwamen. Uiteindelijk lukte het en kwamen het Wirtshaus en Amadeus in zicht. Door op naam te zoeken want anders komt het er niet uit .
Ze had ook voor haar slecht nieuws haar vriendin is letterlijk doodziek van de kanker. Maar die vriendin wil niet geloven dat het zo erg is. Ze wil toch chemo en haar volwassen kinderen denken en geloven ook dat ze daarmee nog langer kan leven. Het is ook hard als je dat te horen krijgt. De tijd is te kort om er mee klaar te komen denk ik.
Dan later op de avond ik was al in bed kwam het berichtje tickets en hotel geboekt , we komen eraan van 11 tot 14 januari. Ik ben zo blij. Ik verheug me er zo op. Je zal maar 2 zulke zussen hebben nou ik heb ze.
Nu eerst een poos naar Christine.
Ondertussen weer thuis en dit maal heeft Christine mij naar Gröbming terug gereden. Ze moest er voor iets zijn. Haar man Thomas is nu ziek. Ik geloof dat het behoorlijk rond gaat. Ik heb nog wel vaag wat buikpijn in de onderbuik maar verder gaat het mij wel goed. Ik had nog een koppie koffie met haar gedronken en even bijkleppen.
Het is 13 graden en zwaar bewolkt maar droog.
Eten gemaakt en met Jan samen gegeten. Hij was in de morgen naar de apotheek zegt dat mens nee pas na 4 uur. Maar we hadden vrijdag al een recept besteld en dan gisteren weer dus nu mag hij vanmiddag opnieuw en ik ben nieuwsgierig of hij dan eindelijk de medicijnen heeft. Dus hij ging opnieuw aan het eind van de middag. Hij was nog niet de deur uit of het hoosde. Maar hij kwam terug met medicijnen.
Even later kwam Jannick en die riep in de gang al ik heb wat voor je. Krijg ik een doosje met 6 stuks Ennstaler Weißkase. Dus ik vraag hem wil je zelf niet ? Dan bleek hij zelf ook een doosje te hebben. Uiterste verkoop datum is 11 oktober en dan kan je het echt nog wel eten. Dus even later zaten we aan de eerste crackers met de kaas.
Om kwart voor 7 naar de Kulturhalle want er was Bürgerversammlung. We kwamen Jannick en Meli op de trap tegen die waren met de konijnen aan het spelen. Dan doen ze het raam open en als Jannick roept springt er eentje op de vensterbank. Ze waren een to good to go kratje bij de Billa gaan ophalen. Zo dat zeg er goed uit, Fruit en groente , melkproducten, broodjes en bio forellenfilet . Sinds vandaag zijn er 100 Billas bijgekomen en ja wij hebben er ook een in Gröbming.
De bijeenkomst begon iets te laat dus ik had met de telefoon onder de tafel gekeken en ik had een pakket bij de Spar. Even later weer kijken was er een broodzak bijgekomen en die heb ik dus ook. nog heel veel later kwam de billa erop en nu ook een kratje met levensmiddelen. Dus we gaan morgenavond inzamelen. We waren om half 10 weer thuis. Toch nog even de kachel aangemaakt en de crackers op tafel met de kaas. Dan Amazon tv aan.

Zo leuk dat het Els en Erna is gelukt om in Januari naar jullie te kunnen komen, nu al vast een mooi vooruitzicht voor allemaal

Christina 2022-09-30 04:55:43

Wat een leuk vooruitzicht!

Annemarieke 2022-09-30 12:15:43

Hahahaha, ik val in herhaling. ☺️