Marokkoreis vervolg

Marokko, Tétouan

We gingen vaak naar het strand Cabo Negro was het toeristenstrand maar ok vaak naar het familie strand M´Diq waar alleen de Marokkaanse families kwamen. Altijd reuze gezellig en we kwamen daar liever dan aan Cabo Negro. In de avond flaneren op de boulevard van Martil. Daar kon je overal gekookte slakken kopen die je dan met een veiligheidsspeld uit hun huisje moet halen. We aten niets wat er op straat in de stalletjes verkocht werd aan etenswaren. Als je een fles water koopt moet je controleren of de dop niet eerder is losgeschroefd want dan is het nagevuld water.Jannick vond dat wel eens moeilijk. OOk in huis had ik mijn eiegen water in de koelkast en dronken geen kraanwater. De familie deed dat wel maar die zijn er aan gewend. Jannick had al vlug door als hij van mij iets niet mocht dat hij naar de mannen ging. Jannick kon door zijn leeftijd nog bij de vrouwen komen en ook naar de mannen kon gaan
waar ik niet kon komen. Ook de grote mond was er al snel. Het huwelijksfeest duurde 3 dagen en ik was kapot. Van te voren zijn ze weken bezig met de voorbereidingen. Koekjes maken en dan met de bladen naar de oven bij de bakkerij om ze te laten bakken. Jannick is hier ook naar de kapper geweest. In de garage werd onder andere een stier tradiotioneel geslacht. Jannick wilde er perse heen. Hij heeft er in ieder geva niets aan over gehouden maar het heeft wel diepe indruk op hem gemaakt.
Elke keer andere feestkleding aan, veel muziek en dans. de vrouwen vieren het apart van de mannen. Ik was eregast en ik kreeg dan ook gelijk na de mannen met Jannick eten. Het eten gaat in allerlei rangen en standen. Ik was werkelijk doodop. Mijn handen waren eveneens als de andere vrouwen met henna gedaan. OOk ben ik samen met de vrouwen traditioneel naar het badhuis gegaan voor het tradiotionele bruidsbad. Op de laatste avond werd de bruid door de bruidegom opgehaald en ging de hele familie in autos erachter aan luid toeterend naar het Berberdorp waar ze gingen wonen. Uiteraard gingen de vrouwen ook mee naar het bruidsbed.
Het was een enerverende vakantie. We vertrokken weer naar Ceuta en we werden weggebracht door de jongens. Het ging deze keer ook een stuk sneller dat we de grens terug overkwamen. Dan op de Ferry en aan de Spaanse kust een grote controle alles uitpakken. We hadden met de trein zo veel vertraging dat we in Torremolinos bleven steken. Het was warm genoeg.Het lukte niet om onderdak te vinden dus samen op een bankje. Er was daar een soort Youth for Christ festival en die vroegen ons waarom we daar op het bankje zaten. Dus uitgelegd en binnen een half uur hadden ze een hotelplaats voor ons. Midden in de nacht werden we uit ons slaap gehaald door heel veel lawaai. De deur vloog bij ons open Jannick schoot onder de dekens en ik in mijn blootje juist overeind. Bleek er voor ons een hele rijke familie in de kamer geweest te zijn en die hadden voor een vermogen diamanten in de kluis op de kamer vergeten We kregen de excuses van het hotel mochten zo lang we wilden blijven slapen in de ochtend en kregen eenheel uitgebreid ontbijt van hen..Dan met de trein naar Malaga waar we weer op het vliegtuig gingen. Het was een fantastische reis en een hele beleving- In Malaga moest ik nog wat gaan halen bij een apotheek want ik had intussen verschrikkelijk diarree gekregen en met pillen kon ik tenminste met het vliegtuig mee.