Weekend staat voor de deur

Alles ging zijn gangetje vandaag. Het weer was zeer nat en warm , maar dus enorme hoosbuien en dan weer wat zon .
We hadden wel lekker de deur open staan maar naar buiten was geen optie. In de middag kwamen Ingrid en Jannick koffie drinken en dan ging Ingrid met Theresa naar de karateles, Jan en gingen ons omkleden want we gingen naar de Bürgerversammlung in de Kulturhalle. We vonden nog net een plekje op de parkeerplaats van de Spar maar de hele omgeving stond vol.Het hoosde dus dat kleine stukje lopen waren we toch drijfnat. Gisteren is Guggi Burgermeister af getreden en Thomas Reingruber de nieuwe aangetreden. Vanavond was dus de avond waar het jaar wat voor bij is wordt doorgenomen en de nieuwe plannen bekend gemaakt- Theresa moest eigenlijk met de Kindergarten optreden maar omdat ze karateles had zou dat niet uitgaan. Dus ik had al tegen Ingrid gezegd voor zessen begint het echt niet, dan eerst een welkomswoord en dan de Kindergarten kinderen denk ik. Dus op het moment dat de kinderen het podium kwamen kwam Ingrid met Theresa binen en die heb ik via de trap in de zaal gelijk erachter aan laten lopen en kon ze toch het hele optreden meedoen. Ze is niet zo groot en stond achter dus je ziet hooguit haar kruin af en toe. Maar ze heeft maar mooi meegedaan. Ze moest er eigenlijk kwart voor zes zijn maar het kwam uit wat ik had gezegd dus het ging precies. Het was een geweldig optreden van de kinderen en ook Guggi was zeer ontroerd. Michael Schickhofer was er ook wat een hele eer is. Maar ja we zijn nou eenmaal een SPO bolwerk van de hele regio.
De Kindergarten kan gebouwd worden omdat we steun krijgen van hem en hij had ook nog een extra cadeautje voor de gemeente van 100.000 Euro voor de verenigingen en de scholen. Er was ook nog een leuk optreden van de Volksschule en uiteraard veel sprekers. Ingrid was met Sabrina naar huis gegaan en Theresa mocht blijven. Het was al na achten voor het buffet geopend werd. Maar we waren iets eerder de zaal uitgegaan want Theresa had erg honger en ik dacht dan kan ze gelijk aanvallen. De directrice van de Fachschule zei ach heb je honger kom maar dan mag je wat uitzoeken. We hebben genoten van het buffet en daarna even officieel Guggi bedankt met een paar zoenen, Thomas kon ik niet vinden in de menigte dus die feliciteer ik nog wel een keer. Dan naar huis en Theresa haar spulletjes gehaald en die ligt nu heerlijk bij ons in bed. Dus om half 10 kon ik me ook neerlaten op de bank. Jannick had vanavond districtvergadering en is daar samen met Nussi heen en er waren een aantal andere van het Rk bij de Bürgerversammlung.

We zullen Alois gaan missen!