Lente gevoelens

Vanmorgen wakker voor de wekker en op tijd opgestaan. Op mijn gemak ontbijten en wat nieuws gekeken. Dan was het tijd om naar Aich naar Christine te gaan.
Het was benauwd in huis en voor mij gewoon te warm om te werken maar goed dan maar iets langzamer.
Ondanks dat ik er zo lang niet was viel het erg mee.
Nog samen koffie gedronken en dan weer op huis aan. Buiten was het ook warm maar wel dichtgetrokken. Ik heb een hele grote agave voor buiten gekregen. Niet te tillen maar Jan heeft hem op het balkon gekregen. Daar staat de agave nog niet op zijn plaats dan kan pas als al mijn bollen zijn uitgebloeid. Dan haal ik een struik weg die het niet goed wil doen en die graaf ik buiten in de tuin in. Dan komt er plaats vrij voor de agave. Er staat ook nog een roos in die bak die ik voor de winter ingegraven had en die heeft overleeft dus die moet ook een plaats krijgen. Ja de lente kriebels zijn er al. De sneeuw is al tot behoorlijk hoog weg en alles loopt uit en alles wordt groen.
Nu net bedacht wat we gaan eten en dat is snel klaar. Kant en klare kartoffelgulash uit de vriezer. Altijd handig als je wat over hebt om in te vriezen.
Theresa had van de Nederlandse school ook dit jaar weer het kinderboekenweek geschenk gekregen. Ik heb het gelezen en vond het een zeer aangrijpend verhaal ook al is het voor kinderen geschreven. Het boek heet " De zee kwam door de brievenbus" geschreven door Selma Noort. De volgende schooldag werken ze over het thema overstromingen. Ik vind het stukje geschiedenis en cultuur van Nederland wel belangrijk en fijn dat Theresa er zo over leert. We gaan nu naar half 2 en de zon komt steeds meer door en de lucht steeds blauer. Ook wel meer wind maar niet koud.
Eind van de middag nog even ons broodpakket opgehaald. Na het avondeten nog even bij Jannick langs. Die gaat aankomende zaterdag weer vrachtwagen rijden.
Weer een dag voorbij. Morgen geen bijzonderheden .