Afscheid van mijn wasmachine

Oostenrijk, Kleinsölk

21 juni
Zo eindelijk weer mooi weer. Het was niet gelijk in de vroege morgen maar om 8 uur was de zon er.
Gelijk ook weer warm, af en toe wat bewolking mag de pret niet drukken.
We moesten de badkamer leeg sjouwen want mijn nieuwe wasmachine kwam vandaag.
Van mijn trouwe Miele afscheid genomen na 25 jaar. Hij deed het nog wel, maar we hadden al eens de trommel gerepareerd en nu moest eigenlijk de binnenring vervangen worden. Hij was niet zuinig en nogal lawaaierig. Dus toen we een aanbieding kregen van een Hoover met 500 euro korting en alles A klasse en 1600 toeren zijn we toch maar overstag gegaan. Een nieuwe Miele kost me een beetje teveel en ook al gaat hij dan 25 jaar mee voor dat geld kan je heel wat wasmachines kopen en kom je ook aan heel veel jaren. Hij staat nu op zijn plaats en heeft de eerste was achter zich.
Zo dat is geruisloos zelfs met centrifugeren merk je niets.
Jan heeft het werkblad weer op zijn plaats gezet moet alleen nog de droger erop zetten. Ik ben helemaal gelukkig.

Jan is net weer naar zijn werk vertrokken en ik doe even niets.