Rommeldag

Vanmorgen rondom 7 wakker tot 8 wat tv en dan eruit. Het is donker en de CV is aan dus in huis lekker warm. Het is al heerlijk als ik in de vroege morgen naar de toilet moet dat dan het element in de badkamer al warm is dan zit je gemoedelijk.
Vanmorgen op ons gemak op gang komen. Als Jan dan klaar is kunnen we naar de Post en naar de gemeente om de vetemmertjes te halen. Ondertussen gezien dat ik voor Jan en mij afspraken voor donderdagmorgen bij de huisarts heb. Eerst bloedprikken dan de afspraak. Ik vind het fijn dat je dat nu per mail kan regelen. Gisteravond nog met Ingrid gesproken en die gaat kijken of de afspraak van Dezember van Theresa naar Oktober kan in haar schoolvakantie bij de tandarts. Haar overbeet neemt nu zo snel toe dat ze moeite met praten en eten heeft. De tandarts die ook kaakchirurg is wapperde het steeds weg nog te jong maar we willen haar nu wel bij een Orthodontist voorstellen- Dus ga ik met haar want dan is Ingrid op Reha. En ik heb jarenlange ervaring met gebitregulatie en het lijkt erop dat ze net als Jannick toch een blok moet om de onderkaak te stimulieren en de bovenkaak af te remmen. Ik heb het hier nog nooit gezien.
We kwamen net buiten kwam Ingrid thuis en die zei dat pas in de middag de gemeentewerf open gaat maar dat ik het ook bij het gemeentehuis kan vragen. Dus dat gedaan en zie ik heb nu de vetemmertjes. Gelijk gemeld dat er een uitstekende houtplank op de brug is en dat de sneeuwruimer moet oppassen of dat ze er iets aan moeten doen. Vorige winter had de sneeuwruimer grote happen uit de brug genomen en nu deze plank echt veel hoger is dan de rest zie ik het al gebeuren. We zijn afhankelijk van de brug dus zitten niet te wachten op problemen. Dan naar de Post en weer dat zelfde mens ik weet niks ik kan niks en aan haar gezicht zag ik al pakje? maar ik had het geprint dus moest ze wel gaan kijken en ik had de bevestiging gisteren al binnen. En zie daar was mijn pakje. Dan de normale Post voor in en buitenland. Nog een rondje MEZ gemaakt en weer naar huis. Het was 10 uur en aan de koffie. Het is zo donker buiten zeer zwaar bewolkt met donkere wolken en niet warm maar het was droog. Hoop in de middag wat vrolijker weer.
Dan was poetsen aangezegd, ik had het uittrekbare kastje die ik voor schoonmaakmiddelen gebruikte al leeg gemaakt . Dat staat allemaal in het hoge verrijdbare rek aan het andere einde van de keuken.
Ingrid kwam nog een kop koffie drinken . Dan dat kastje schoongemaakt en gevuld met flessen limonade en andere dranken die ik op voorraad heb. Daar heb ik geen plaats voor in de voorraadkast en die staan dus op de grond in de keuken omdat ik wat meer voorraad heb. Kan niet alles kwijt maar het scheelt toch weer. Daarnaast de kast onder de spoelbak schoongemaakt en alle tegels in het hoekje. Dan het koffie apparaat ontkalkt en nieuwe waterontharder erin, de wasmachine met reinigingsmiddel laten draaien. Dan was het tijd voor het eten. Een uurtje later dan anders. Ik had vandaag gekookte runderlever, champignonschotel, rode kool met appeltjes en Semmelknödel.
Ik heb nog genoeg rode kool over voor morgen dus nadenken wat we dan gaan eten. Nu even onze rust nemen. Helaas klaarde het niet op en is het juist heel hard gaan waaien en knap ongemoedelijk ondanks de 12 graden. Dus geen bollen poten vanmiddag.
vaatwasser gevuld, vaatwasser weer leeg gemaakt en dan ook maar met een reiniger laten draaien. Alle borstels zoals tandenborstel, afwasborstels , nagelborstels en wc borstel weg gegooid en nieuwe neergelegd. Jan de dachboden open gemaakt kon Ingrid winterschoenen opzoeken. terwijl Sabrina bij ons lekker aan het keutelen was, ze pikte het kussen van Jan zijn stoel en deed het op haar eigen stoel. Maar toen ging ze weer. Houtkachel aangemaakt want door de wind voelde het frisjes. Avondeten gemaakt en met Jan gegeten . Weer een dag voorbij.