Eindelijk super mooi weer , zonnig en warm

Oostenrijk, Schladming

Mittwoch 10.Mai
Wakker geworden en ik dacht ik heb me verslapen. Maar nee ik had zelfs nog een kwartiertje om even te dutten voor ik er uit moest. Maar de zon scheen al volop. Dan om kwart voor 8 even snel de babyfoon en nadat Ingrid terug was gekomen zijn wij naar Schladming gegaan want ik moest om 9 uur bij de tandarts zijn. Was keurig op tijd aan de beurt maar omdat ik een kies had waar ik klachten aan had en hij die eerst gerepareeerd had moest ik wachten.
Want die moest eerst goed gehard zijn voor ik kon happen voor mijn 2 tanden.
Dat ging gelukkig allemaal snel dus om 10 uur weer thuis. Jan ging weer met de kast aan de gang en ik eten bij elkaar sprokkelen voor het middageten.
Bij ons is het seizoen geopend. Lekker buiten eten van de grilplaat. Grilgroente, uien, salade, opgerolde worstjes gewoon lekker.
Het zitje staat dus weer compleet op het balkon en ik denk dat Jan toch ook de stoelen van de zolder gaat halen want tot zondag in ieder geval erg mooi en warm weer. We haalde vandaag de 23 graden op het balkon en het wordt nu elke dag warmer volgens de berichten.
Jan is weer gaan fietsen en straks gaat hij weer werken.
Theresa zit nu hier om haar dvd aftekijken van gisteren. Ze was vanmorgen al een groot deel van de morgen buitenspelen op de Kiga.
Vandaag hoorden we de koekoek weer, de eerste keer na de winter. Het is het 3e jaar op rij dat we hem horen. Geen idee of het altijd dezelfde is.
Ik had hem ook in die jaren nog nooit bij ons gezien alleen gehoord maar vanmiddag heb ik hem gezien , ik dacht eerst dat het een duif was maar hij vloog typisch dus even blijven kijken en daarna voor de zekerheid opgezocht en ja het was een koekoek.
Ingrid kwam vanmiddag vragen of Sabrina bij mij mocht dus ik vroeg haar kan ik dan met de kinderwagen naar de huisarts. Dat was goed. Theresa wilde niet mee dus ik op stap met Sabrina. Ik denk door het mooie weer want ik kon zo doorlopen. Dan nog even wat boodschappen doen in de MEZ en dan weer terug gaan wandelen. Op de hoek bij huis was ze het zat dat kwam dus goed uit.
Jan kwam thuis en van de restanten van de grilgroente met een restje spek lekkere omeletten gebakken voor op de boterham.

Ik heb hem ook gehoord de koekoek vandaag voor de eerste keer. Vast geen toeval