Paaszondag, paasmaandag

Oostenrijk, gröbming

Vanmorgen volgens de klok er om 9 uur uit , Jan had de klokken gisteravond al gedaan. Dan heb ik de paastafel voor ons tweeen gedekt en hebben we samen ontbeten.
Daarna een poosje in de zon op het balkon maar om half 12 trok het dicht met zwarte wolken en brak er veel wind uit met zware windstoten. Dus weer naar binnen en aan de koffie met Jan met wat lekkers erbij. Gisteren was het de hele dag wat heiig dat kwam van het saharazand. Jannick was nieuwsgierig en vroeg aan mij wat moest jij gisteravond buiten? Tja ik was buiten om het paasvuur bij de buren te fotograferen. Daar zaten meer dan 30 jongeren rond een groot vuur. Ook konden wij boven het nog grotere paasvuur bij de Rennbahn zien. Daarmee was zijn nieuwsgierigheid bevredigd en ging hij weer. Ze eten vandaag bij Carmen en Heinz.
Dan heb ik met Jan ons voorgerecht gegeten, vitello el tonno dat was lekker-
Ik had gisteren een poos met Pascal getelefoneerd en vandaag ook een poosje. Hij heeft problemen en ik ben zijn luisterend oor.
Ik ben blij dat wij eindelijk alles rondom de scheiding van Jannick achter ons kunnen laten. Ik kan begrijpen dat Jannick nu even rust wil.
Wij genieten van alles wat het leven ons biedt, ook de kleine dingen. Niet alles is vanzelf sprekend.

Vanmorgen met zijn allen ontbeten. Ik was al om 7 bezige en de kinderen werden even na achten door Ingrid gebracht. Dat was een gezellig paasontbijt. Dan gingen ze weer en ze waren in de tuin bezig op Sabrina na die niet lekker is. Ik had zakken met rindermulch voor hen gekocht en ze waren bezig met het onkruid eruit halen en de rindermulch aan het verdelen. De windstoten waren soms enorm maar het was vrij warm met 25 graden. Dan ineens overal alarmen. Ik had op de brandweer site gekeken en alle brandweren in het hele Ennstal moesten aan de slag allemaal wegens unwetter. De windstoten waren ook enorm.
Ik ben naar binnen gegaan en de tafel gaan dekken voor de Raclette. Dan als laatste de soep warm gemaakt. Theresa vroeg of ik niet vaker Barlauchsuppe kan maken.
Ik heb nog wat over misschien in 2 porties invriezen. Daarna gingen ze naar beneden , Sabrina ligt nog in ons bed tv te kijken. De anderen gaan monopolie spelen. Theresa was erg blij met het cadeau van Meli en Jannick. Het is ook goed gelukt . een achterwand op hout met licht erom heen. Met Hogwarts erop.
Jannick had gisteravond de massief houten plaat met verlichting boven de eetkamertafel verwijderd. Daarbij liet hij zijn schroevendraaier op de tijdelijke nieuwe lamp vallen dus een stuk eraf. Wilde hij vanmorgen iets doen stond op en ja hoor weer tegen de lamp en nu gebroken. Maar goed dat ze een andere lamp hebben uitgezocht.
Het is weer een stapje in de goede richting.
Het is nu 15 uur en nog steeds windstoten en geen lekker weer meer. We hebben al dagen raar weer.
De rest van de dag wat Disney gekeken , choco eitjes gegeten. genoten van de dag. Het lange paasweekend is voorbij.