Zo weer een dag voorbij.

Wakker van de wekker en opgestaan, ik had om 8 een afspraak dus al vroeg de deur uit. Het was niet koud en best wel lekker ondanks maar een graad of 8 schat ik. Dan weer terug naar huis gewandeld intussen 10 graden. Het is dichtgetrokken met af en toe iets zon erdoor en ook wind. Het lijkt wel of de wind steeds sterker wordt . Mogen al die mannetjes in het hele Ennstal die in de elektriciteits masten hangen wel oppassen. Ze zijn in het hele Ennstal al de draden aan het vernieuwen dus tussen Gröbming en Liezen overal grote stellingen gebouwd en overal zie je in de masten mannen hangen en ook overal groepen autos, materiaal en mensen in de weilanden. Misschien ook wel buiten dit gebied maar daar was ik niet. Er worden ook masten geverfd en nieuwe masten gezet alles was al 70 jaar in gebruik. Het knooppunt Trautenfels begint nu ook vormen aan te nemen en het ziet er naar uit dat het niet lang meer duurt of we gaan in de hoogte er overheen richting Liezen. Het lijkt erop dat ze op de hoek bij Letmaier ook gaan bouwen, grote containers en hoeveelheden hout in het gras. We zien wel wat het gaat worden. Ook bij Maier liggen enorme hoeveelheden met isolatiemateriaal of die ook wat gaan doen geen idee het is niet iets waar ze normaal mee werken.
Er is momenteel ook protest van de gemeete tegen ontwikkelaars die alles proberen op te kopen. Tegen prijzen die de gemeente of een normaal mens niet betalen kan. Voor ongeveer het stukje grond waar bv ons huis opstaat wordt een prijs betaald van 320 tot 350 duizend . Ongeveer 1000 kwadraat grond. Ze krijgen geen bouwvergunningen maar hoe lang kan je dat tegenwerken. Dit zijn 2 stukken in Gröbming Winkl. Er kunnen daardoor geen woningen gebouwd worden voor bv sociale woningbouw. Eerst graasden ze Schladming Ramsau en Haus af nu ze daar flink tegen gewerkt worden beginnen ze bij ons. Ik kan eigenaren geen ongelijk geven dat ze accoord gaan met zo´n prijs. Daardoor stijgen nu de prijzen van woningen ook gelijk enorm. Overal waar die ontwikkelaars opduiken gaat alles naar de Filistijnen. We mogen heel dankbaar zijn dat we een woning hebben. Ondertussen komt er steeds meer schot in de uitbreiding van Gröbming aan de andere zijde van de B320 waar een bedrijven terrein ontstaat. Ook bv het E-werk gaat daarheen. Waardoor in het Zentrum van Gröbming dan groot stuk grond vrijkomt maar of daar dan sociale woningbouw gaat komen?
Middageten gemaakt vandaag paella , samen met Jan gegeten . Ik had om 2 bij Ingrid afgesproken dus met Jan op weg. Ik wist wel ongeveer waar ze woonde en ik bleek ook het juiste huis op het oog te hebben. Het is een super mooie , ruime en helle flat. Voor de kinderen genoeg ruimte om te spelen en rondom het gebouw kunnen ze ook fijn spelen. Theresa moest naar blokfluitles dus die konden we afzetten toen we terug reden. Het was een gezellige middag en voor herhaling vatbaar.
Vanaf de middag is het weer niks meer, donker en regenbuien en veel wind. Nu de dag weer voorbij.

hier vragen ze al snel 350.000,00 euro , voor een tussen woning of rijtjeshuis, hier vliegen de prijzen de pan uit