Vrijdag de 13. het was geen slechte dag.

Vanmorgen om 7 uur wakker en het voelde goed uitgerust. Eerst die 2 etterballen eten gegeven want als ze maar denken dat ik wakker aan het worden ben gaan ze vol in de aanval. Dan weer terug in mijn lekkere warme bed en ontbijt tv kijken. Dan opgestaan en de ochtendrituelen. Het is vandaag weer wakker worden in zeer dikke mist en alles wit van de vorst. De vorst geeft hoop maar dan moet wel de mist optrekken. Vanaf 1000m is het stralend zonnig weer dan ben je er boven.
Zo naar mijn afspraak bij de huisarts om 10 uur. We gaan met de auto dan kan Jan wachten in de auto , voor mij is het een probleem om daar te staan want je moet buiten wachten en als ik dan ook al gelopen heb en ook weer terug moet lopen dan ga ik momenteel kapot. Hoewel niet het lopen maar het staan een probleem is.
Gelukkig niet lang hoeven wachten en ik ben weer tegen de griep ingeent. De bloedonderzoeken waren zowel bij mij als bij Jan niet goed. Jan zijn leverwaarden niet en ondanks zijn ijzertabletten toch niet goed en ik had weer eens een tri die over de grens zat. Ze vroeg of ik toevallig veel chocolade of noten had gegeten maar nee niets veranderd aan mijn levenswijze of toevallig ervoor chocolade of noten gegeten. Nu moeten we beide as donderdagmorgen weer gaan prikken en dan daarna weer een afspraak voor de bespreking. In ieder geval de papieren voor Jan om weer een MRI/Angio te maken. Dan half Dezember weer naar de Dopplerklinik.
Dan met Jan naar de Mez want ik wilde wel het vrijdag de 13. lot, verder even bij de NKD gekeken en dan nog naar de Unimarkt. Ik was al terug naar de auto toen ik mij bedacht dat ik al maanden een foto van Sabrina wilde voor in het trappenhuis dus naar de Bipa 2 vergrotingen samen voor 1,36 Euro daar kan ik ze zelf niet voor afdrukken.
De nevel was vandaag weer snel weg en het werd super zonnig en blauwe lucht dus de deur open. Ik kan zo genieten van dit soort weer.
Samen met Jan aan de koffie en we hadden 1 grote Krapfen die we gedeeld hebben. Dat is genoeg voor ons. Dan gelijk de foto van Sabrina in de lijst gewisseld van een grote baby naar een leuke jongedame.
Ingrid was naar Schladming geweest en had voor Sabrina een super mooi skipak gekocht. Niet goedkoop maar Sabrina kan haar verlamde ledematen niet goed warm houden en dit pak heeft een extra bescherming op de kont want ze zit veel op de bodem. Mooi in neon kleurtjes. Ze ging Sabrina halen en ze zei dat Theresa om 13 uur thuis zou komen . Ze was nog niet weg om Sabrina te halen horen we hallo Oma en Opa. Was Theresa eerder uit en om 12 al thuis.
Dus ze bleef tot Ingrid terug was.
Ik had voor ons een Sandwich Emmertaler met Salami en salade en zo en een mok Kartoffelsuppe.
Dan hebben we tussendoor bij de middagkoffie nog een Sandwich Salami/Emmertaler gegeten en je raadt het al nog eentje als avondeten.
Jannick belde vanmiddag omdat hij Ingrid niet kon bereiken en hij wilde met de kinderen bellen dus met mijn telefoon naar beneden . Ingrid had begin van de middag snel haar tas weg gezet omdat er dingen inzaten die de kinderen niet mochten zien maar ook haar telefoon zat daar in. Die 2 bellen met Papa en ik kom niet meer bij om Sabrina. Die is dan zo blij en blijft maar in de telefoon roepen papapapapapapapapa. Daarna ging ze verder met dansen op Gordula Grün en andere apresskihits. Ik dacht dat Ingrid ineens een hartaanval had maar Sabrina had zo veel rondjes gedraaid dat ze duizelig was en Ingrid dacht aan epilepsie aanval. Sabrina wil zich nu steeds verkleden en dansen echt geweldig. Zet ze een hoedje op van Theresa , dat is een kat en dan wijst ze op zichzelf en doet grrrrr dat betekend dat ze een kat is. Ik heb Ingrid weer gezegd dat ze echt moet uitzoeken hoe ze aan zo´n Tablett komt waar je op kan aanwijzen om te kunnen communiceren. Ze laat dat maar op zijn beloop en ik vind dat Sabrina moet kunnen communiceren want dom is ze niet. Ook heb ik haar over schoenen aangesproken voor Sabrina want ik kon niets vinden waar ze met haar Schiene in kon. Dan een dag later lagen er rubber laarsjes die van Theresa waren om aan te doen maar die waren zeker meer dan 10 cm te groot en dat heb ik niet aangetrokken dat bevorderd het lopen niet. Ze is nu wezen vragen bij die orthopedische schoenmaker hier in Gröbming en als ze schoenen of laarsjes koopt waar ze met de Schiene in kan dan past hij de andere schoen aan. Moeten wel goede orthopedische schoenen zijn. Dus dat heb ik nu bereikt. Nu moet ze er nog op uit om wat aan te schaffen. Dat kan nog wel even duren geloof ik.
Ik was blij met de Post want de belastingdienst heeft Jan zijn inkomen nu terug gezet en hoeven we veel dingen niet te betalen nu dat nog bij de Zorgverzekering erdoor zien te krijgen.
Nog een foto van Malcolm en een foto van Malcolm met Nigel die is ziek waarschijnlijk iets van de straat gevreten.
Ondertussen is het Feierabend en ons weekend is begonnen.