Prachtige zonnige dag

Oostenrijk, Schladming

Dienstag 10.Jänner
Een prachtige zonnige dag , het bleef rond het vriespunt maar zo mooi met de blauwe lucht het sneeuwlandschap. De nachten behoorlijke vorst. We gaan vannacht weer naar de -16. Ondanks de winterdiesel zijn er toch heel veel autos waar de diesel in bevriest. Het vriespunt ligt bij -20 voor diesel. Dan zijn er altijd toeristen die nog met normale diesel rijden.
Babayfoon aan en later weer uit. Dit keer zonder dat sabrina wakker werd. Jan an ik zijn even de sleutels gaan ophalen bij het huis van Annemarieke en Jan heeft daar sneeuw geruimd aan de straat was toch weer een ordentelijke hoeveelheid om weg te ruimen. De sneeuwschuiver gaat er een keer doorheen en dus is het een smalpad. Nu kunnen er weer autos staan. De afvalcontainer gecontroleerd en ja de rotzooi was er uit. Onze eigen vuilnis erin gedaan en nu ook vol maar dan wordt hij donderdag geleegd en zetten we hem weer beneden tot de gasten komen. De was weer opgeborgen.
Dan sleutels gaan bijmaken, we zagen de sleutel van het houthok niet dus die hebben we nog niet.
Theresa kwam uit de Kiga met een pleister op haar voorhoofd. Ze was ergens met haar hoofd boven opgevallen buiten. Ze was totaal van streek. Later in de middag was de pleister eraf maar een behoorlijke grote blauwe buil met een gaatje erin. En ze bleef maar snikken en er zit bloed aan mijn muts en bloed hier en bloed daar. Met een beetje knuffelen kom je dan een heel eind.
Ik heb lekker jachtschotel gemaakt lekker met Spätzel en Ingrid kwam ook eten met de kinders. Dan had ze nog steeds verjaardagstaart maar ik maar een heel heel klein stukje. Dan ben ik met Ingrid meegegaan naar Schladming want ze ging met Theresa winterschoenen/laarzen kopen. Haar laarsjes krijgt ze natte voeten in dus ze kwam uit de Kiga met natte voeten . Ingrid was Sabrina gaan wegen bij de kinderarts en nu een 4000 gram toch in 6 weken dus 1200 gram gegroeid. Ingrid had nog getwijfeld of ze wel genoeg voeding heeft maar het gaat prima.
Nu heeft ze een paar heel stoere winter laarzen/hoge schoenen dus we waren snel klaar en ik heb een muts gekocht een Eisbar met imitatievel maar lekker warm en genoeg plaats voor brillenpoot en gehoorapparaat. Volgens Ingrid heb ik nu haarclipjes voor mijn muts nodig. Zou hem voor de normale prijs niet gekocht hebben (71 euro) maar nu viel het mee met 19 euro. Ik heb primulaatjes gekocht in het geel staan nu te pronken op tafel. Ik wilde bananen voor Jan meenemen maar omdat ze in de aanbieding zijn worden ze gewoon in de vroege morgen in de dozen meegenomen door de pensions. De Billa staat altijd huishoud hoeveelheden maar dat kennen ze bij de Penny niet. Dus alle groente en fruit in de aanbieding is uitverkocht. Tja normaal tussen de 1,39 en 2,49 de kilo en nu 88 cent . Op de terugweg zagen we Jan naar zijn werk rijden.
Theresa kwam bij mij een dvd kijken lekker samen op de bank en een beetje kroelen. Omdat ik om 17 uur dan Orf wil kijken heeft ze opgeruimd en ging ze naar beneden maar ze had wel het laatste van de komkommer meegenomen die nog in de schaal zat dat zit ze dan onder de dvd kijken te eten.
Nu is Jan weer thuis, de was van Ingrid zit in mijn droger en verder rust.
Had ik vanrgen fotos gemaakt van het prachtige uitzicht en Jan aan het sneeuwruimen staan de fotos niet meer op de sd kaart hmmmmmmmmmmm geen idee waarom niet.