Laatste metselwerk ook klaar

Mittwoch 18.November
Een prachtige dag en het werd een poosje zelfs 27 graden op het balkon.
Tegen 2 uur was de zon achter de berg en werd het snel fris en zeker omdat er stormachtige windstoten voorbij kwamen, het loeide in huis.
Gelukkig was de stelling voor het huis vanmorgen al afgebroken en waren de metselaars klaar met het laatste metselwerk.
Ik heb gekookt en nadat Ingrid Theresa had opgehaald konden we samen eten. Theresa was eerst gaan kijken of er wat in haar schoentje zat en ja hoor een samen leesboek „ Sint Siem“ en een zakje elfjes koekjes. Ze is dan zo lief dat na het eten we allemaal een koekje van haar kregen.
Het is een boekje waar een deel van de woorden zijn vervangen door tekeningetjes en ik lees de woorden en Theresa de tekeningen.
Vanmiddag gaan Ingrid en Theresa naar Maria om te spelen met Teresa en Valentina.
Gisteren zag ik fotos bij de Steierdutchies staan van de aankomst van Sinterklaas dus die staan hierbij.
Gisteren mijn kerstkaarten opgehaald, ik vind ze weer geslaagd. Ze kunnen dan mooi op 1 december op de bus en dan hopen dat iedereen het op tijd krijgt.
Ik ga langzaam aan proberen een beetje Adventsfeer te creeeren, in de keuken mijn kleed op de tafel en mijn Adventskaarsen. Als dan in het weekend de sneeuw komt gaat het wat lijken want door de vele zon en de warmte heb je gewoon geen Adventsgevoel. Dan de herfstdecoratie veranderen naar winterdecoratie.
Alleen mijn mooie pompoen van Diane mag blijven. Ingrid heeft voor de buitendeur een schaal met allemaal pompoenen en de mooiste bovenop, ook de pompoen van Diane. Denk alleen dat die naar binnen moeten want ze geven vorst op tot minus 8 graden. Maar nu gaat het nog. Vanmorgen toch maar de plantenbakken in veiligheid gebracht en Jan gaat de afdichting weer op het voorbalkon doen want dan ligt mijn hout droog en hopelijk de plantenbakken vorstvrij.
Ik wil vanavond naar de bios naar Camino de Santiago, lijkt me interessant. Dan snel naar huis want ik hd nog een film op mijn lijstje staan voor volgende week maar dan heeft Ingrid teamvergadering tot laat en het was dan de laatste keer dat die film zou draaien. Laat hij nou net vanavond op de tv komen. Luis Trenker -Der schmale Grat der Wahrheit. Heb ik weer eens mazzel maar dan moeten we wel opschieten want om half 7 begint de film in de bios en om kwart over 8 die op tv.
Jan gaat zo weer werken en als hij dan thuis komt snel omkleden wat eten en weer weg.