Koud

Oostenrijk, Schladming

Nederlanders hebben weer de primeur, 3 in een lawine off side van de Piste . 2 dood en 1 overlevende. Gisteren was er een herdenking door Nederlanders in Sölden waar de woordvoerder van de NSV durft te zeggen dat het zeer gekwalificeerde skiers waren en dat ze wisten wat ze deden. Nou nee dus . er was een Lawinewarnung en dan ga je niet buiten de Piste. Er was praktisch geen vorst dus dan is het net los zand. Warm koud warm koud is niet de beste bodem voor de nieuwe sneeuw. Zo lang de houding niet veranderd en ik het zeer kwalijk vind dat de NSV zich zo uitlaat zullen er nog veel meer doden vallen.
Gisteren reden we ook weer langs de Stefflback en er staat nu echt niets meer overeind. Een triest gezicht.

Vanmorgen wreed uit mijn slaap gerukt door de wekker. Theresa moet naar school dus dat houdt in vroeg opstaan. Ook Theresa was nog in slaap ook al was ze gisteren om 7 uur erin.
Ik voelde me niet lkker en heb erg hoofdpijn dus ik besloot nadat Theresa de deur uit was om 7.15 nog even in bed te kruipen want ik werd maar niet warm. Om half 9 weer wakker en op de hoofdpijn na ging het weer.
Jan en ik besloten naar de Lidl in Schladming te rijden om een nieuwe kunstboom te kopen. We waren om 10 uur weer terug. Onderweg sneeuwde het maar bij ons niet. Je ziet dan autos rijden met een dik pak sneeuw erop want iets hoger sneeuwt het schijnbaar behoorlijk. Gröbming ligt een beetje in een kom en het ligt eraan van welke kant dan de sneeuw komt.
Samen met Jan de kerstboom in elkaar gezet en voor we klaar waren alweer ingepakt dat is echt niks die gaat terug.

Ik voelde me nog steeds niet lekker en had diarree . Gaat ineens de deurbel stond Theresa al voor de deur. Ja oma Opa was er nog niet. Nee dat klopt die had ook niet in de gaten dat het al zo laat was.
Dan met elkaar gegeten en daarna was het huiswerk maken. Het was best veel want ze moest in haar werkboeken alles doen wat ze heeft gemist toen ze ziek was en wat ze in de klas gemaakt hadden. Daarna nog wat Squla. Ingrid en Jannick gesproken en Sabrina gaat morgen om half 8 richting operatiekamer. Dan duurt het zeker een half uur voor alles aangesloten is en dan minimaal 4 uur. Ze krijgt titaanplaatjes om alles vast te zetten na de operatie en die blijven er haar hele leven in. Dus het wordt pas in de middag voor we iets weten.
Theresa kan niet wachten tot het tijd is voor het sinterklaasjournaal want dat begint vandaag en kijkt ze over internet. Dan kan ze ook nog pietentube kijken en dan bedtijd.
We hebben gisteren aan Jannick gevraagd of hij Jan even aanwijzingen kon geven om de verwarming op een andere stand te zetten. Hij ging maar 1x per dag aan en het was gisteravond dus obgelooflijk koud. De haard wel aangestoken maar dan is het alleen in de huiskamer warm. Dus toen Theresa ging douchen was ondanks de wasdroger toch erg koud in de badkamer. Maar nu net gemerkt dat de verwarming aangeslagen is dus nu is het ook in de avond warm.

O is dat morgen al dat wordt een spannende tijd hopen dat alles voorspoedig gaat. We denken aan haar . Iedereen veel sterkte.