Loos alarm

Oostenrijk, Schladming

Woensdag 3 september
Gisteren een hardlooptraining gedaan, samen met mijn pa.
Navraag gedaan bij WSV Ramsau of er nou nog schiettrainingen komen. Maar ze geven alleen luchttraining aan de kleintjes en de kk wordt door de schooltrainers en die moeten me niet. Die doen al 3 jaar alles om me overal buiten te houden ben tenslotte geen Oostenrijker.
Waar ik het meeste van baal is dat ze dingen zeggen en die niet na komen. Ze nemen niet eens de moeite om even terug te bellen. Gisteren zijn mijn ouders bij Stadloiber geweest. Ik kan misschien wel naar Irdning voor mijn schiettrainigen maar dat is nog niet zeker omdat het een ander Bezirk is. Dan is het volgende probleem dat ik dan voor hen wedstrijden moet gaan lopen en niet meer voor WSV Ramsau. Maar dan moet ik veel geld gaan betalen voor het schieten op de baan, voor het rollen op de baan, voor het langlaufen in Ramsau, voor het leistungszentrum. Stadloiber gaat nu bij de ÖSV overleggen of ik voor biatlon voor de ene club kan uitkomen en langlaufen voor de andere. Want dat kan nu niet. Ook gaat hij met het Steirisch Kader overleggen . Maar ja alle kaderleden zijn op scholen onder gebracht.
Vandaag heb ik een excursie van school. Dat heb je zo als je geen sporter bent.
Mijn nieuwe skies worden deze week of volgende week geleverd. Heli heeft daar voor gezorgt. Ook zou hij gisteren rolskipunten meebrengen, had ik al 4 maanden in bestelling.
Hij had ze eindelijk , ging ik ze gisteren ophalen was hij er niet. De schoolbus in de prak gereden. Niet de eerste keer, die man is een gevaar op de weg en ik ben blij dat ik niet meer met hem mee hoef. Hij heeft nog maar 1 oog en zit dan al telefonerend achter het stuur en draait zich dan ook nog rustig om. Hij rijdt al heel slecht. Het wachten is op een groot ongeluk waar atleten van de school erbij in zitten. Hopelijk krijg ik de punten vandaag want ik heb ze hard nodig. Ik had er laatst al een paar hier in de sportzaak gekocht maar die gaan achter elkaar stuk.
Ik had vanmorgen een excursie verplicht van school naar een Tischlerei. Was wel heel leuk en ik heb een grote houten puzzelkubus gemaakt. Was wel weer veel later uit school erdoor en ben in het LZ gaan ergobiken. Ondertussen was ik thuis gebeld door de Dienststelle of ik weer les op school kwam geven. Ik was pas na half zes thuis dus vlug wat gegeten en met de auto naar school. Eerst nog langs de Dienststelle om de materialen en Jörgen op te halen.
Tijdens de les kwam er groot alarm en moesten Jörgen en ik gelijk terug naar de Dienststelle. Er zou een heel groot auto ongeluk op de B 320 zijn. Maar bij de Dienstelle aangekomen bleek dat het niet nodig was .Alleen de noodarts moest bij ons vandaan uitrukken , verder kwamen ze van andere Dienststelle. Maar goed als je groot alarm krijgt moet iedereen zich gelijk melden. Dus weer terug naar school.