Michaelerberghaus

Oostenrijk, Michaelerberg

Ik was vroeg wakker en ook maar opgestaan, had alle tijd voor mezelf tot Dominik kwam. De familie van beneden waren al vroeg op weg naar Liezen om boodschappen te doen. Dominik heeft lief gespeeld en wat tv gekeken . Ook nog even snel wat boodschapjes gedaan bij de Unimarkt - Bedden afgehaald , de was aan -Middageten was snel klaar want een deel stond al klaar. Niet het favoriete eten van Jan . Rode bieten -haringsalade. De aardappelen en de bieten en nog wat fijngesneden dingen stonden al in de koelkast klaar. Nog even de haring en zo fijnsnijden en erdoor. Ik heb lekker gegeten, Dominik ook en zelfs Jan heeft alles opgegeten. het restant bij Ingrid gebracht want die waren thuis gekomen. Niet favoriet bij Jannick maar Ingrid eet het wel.
Theresa heeft weer een kaart van Nina gekregen en ze is er zo blij mee. Het was vanmorgen regenachtig en 14 graden dan werd het 17 en nu lijkt het te gaan opknappen. De eerste zonnestralen komen door. De temperatuur ging zelfs naar de 21 graden.
Nu is Theresa ook boven gekomen en zit bij Jan haar schoolvakantie is begonnen. Dominik had een heel tasje met spulletjes bij zich want hij is officieel uit de Kiga gesmeten of wel hij mag naar de Volksschule- Theresa mag nog een jaar naar de Kiga dus we gaan in Oktober gezellig met zijn allen op vakantie dat kan dan nog.
Helaas duurde het tot eind van de middag voor het echt lekker werd.
Om 4 uur gingen we Dominik naar het Michaelerberghaus brengen waar Trixi werkt. We waren nog nooit daar boven . Het was verder weg dan ik me voorgesteld had maar het ligt fantastisch op 1300 m. Uitzicht over het hele Ennstal en op Gröbming. maar ons huis ligt net achter de Kulmberg dus die zien we vanaf daar niet. Je ziet dat de bui boven Gröbming zat en wij zaten heerlijk in de zon. www.michaelerberghaus.at
We kregen van Trixi koffie en gebak en het is aan te bevelen. We hadden voor Apfeltraum gekozen en dat was het ook. Het is er zeer kindvriendelijk met speeltuin en bij mooi weer kan je er zwemmen. We zaten in de zon op het terras en we zijn ook echt even blijven zitten zo lekker was het. Nog even gekeken waar de wandelwegen heen gaan . Dominik daar achter gelaten en ze heeft hem bij de tv gezet en ze zei die slaapt om 6. Ze moet tot 8 uur werken.