Liduina en Fred zijn er

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag
Jannick eerst bij zijn werk afgeleverd , want hij had een grote zak met stokken bij zich.
Vanochtend uitgebreid gekookt en met Jan even snel wat boodschappen doen.
Het is nog steeds schitterend mooi heet weer.
Aan het eind van de middag kwamen onze eigen gasten aan.
Het was ook weer heel leuk en gezellig en nadat Jan van zijn werk kwam nog lekker gegeten.
Jeroen is bij Jannick gaan slapen en Liduina en Fred bleven bij ons.

Woensdag
Liduina en Fred wilden op tijd wegrijden, ondertussen kwam Reini voorbij om wapens en kogels af te geven. Hij ging zelf een wandeltour doen in de Tauern.
Het was weer zeer warm en zonnig weer.
Jannick en ik hebben tot aan Haus voor hun gereden en zij zijn doorgegaan en Jannick en ik zijn afgebogen en naar Bettina gereden. Daar heb ik me met oma onderhouden, dat valt niet mee want ze spreekt echt heel zwaar dialect. We hebben koffie gedronken en Bettina bij haar werk afgezet. Vlug middageten want Jannick had een biatlonles.
Onze gasten uit Quatar hadden vandaag dikke pret, voor een van de jongere kinderen hadden ze een fiets gehuurd en die was aan het leren fietsen. Iedereen bemoeide zich ermee. De oudste meisjes wilden toen Jan aan het grasmaaien was ook een keer met de grasmaaier lopen.
Ze bleven lachen.
Daarna is Jannick hardlopend van ons naar Haus gelopen als training. Ondertussen waren er zware tropische buien. Jan was naar zijn werk. Het was maar goed dat ik vanmiddag de bomen uit de beek gevist heb. Gisteren is er bij ons geen slecht weer geweest maar er was een eindje verder echt noodweer geweest. Of die bomen van gisteren zijn dat wet ik niet, maar ze verstopten de beek bij de brug , toen ik er een had los geduwd gingen ze allemaal er vandoor. Maar er bleven er nog onder de brug steken. Maar die toch ook los gekregen. Er waren stammen bij van 2 meter.

Donderdag
Het is nog steeds heet temperaturen tussen 30 en 33 graden. Alleen kan op en tropische bui.
Ik ben vanmorgen maar weer eens gaan hardlopen en het was heet.
Dan vlug douchen en met Jan samen naar Bettina want we zouden hen wegbrengen naar Irdning omdat ze naar een arts moest. Jannick wilde wel gaan maar wij hadden zo iets van kunnen we even rondkijken. Ik wist dat daar een winkel zit met Trachtenkleding en dat ze goedkoper zijn dan bij ons. Was het ook nog uitverkoop dus ik haalde er een mooi zijden gilet met stropdas voor Jan tussen uit. Er stond op het rek 30% korting op de heren Tracht. Als het dan normaal 120 euro kost is dat mooi meegenomen. Maar aan de kassa zegt ze 3% en wij nee 30% , zegt ze geldt niet voor de zijden. Maar wij maar dat staat er niet. Kwam er iemand anders bij en we kregen het dus wel met 30% korting.( We laten ons ook hier niet de kaas van ons brood af eten vooral niet omdat Luidina het helemaal uit Holland heeft meegenomen. )
Ik heb daar ook een zijden Dirdl gezien en ook die is daar veel goedkoper dan bij ons. Maar ja elke keer iets.
Ondertussen was alles dicht daar zelfs de bakker konditorij en we hadden honger maar er stond een backhandl die ook friet had. Gelukkig kwamen Jannick en Bettina al snel en konden we terug. Bettina thuis afgezet en Jannick mee naar huis want die moest nog trainen. Hij ging rolskien. Jan ging fietsen.
Ze zeggen dat het weekend in de bergen weer gaat sneeuwen tot op 1500 meter. We wachten
maar af.

Vrijdag 17 juli
Opnieuw een bloedhete dag. Dus vroeg naar de sportschool en dan naar huis.
Met Jannick samen naar zijn huis en begonnen met leeghalen en inpakken. Hij dacht er van te voren nogal licht over, maar ik had het goed ingeschat. Alle boekenplanken en kasten leeghalen en dan alles uit elkaar halen. Tussen de middag naar huis om te eten en dan weer.
Jannick moest 3x rijden voor hij de hele zithoek en het bed bij ons in de garage had.
Morgen maar weer verder. Zijn huisbaas kwam ook voorbij en dus gelijk gevraagd of we het hout met transparante witte beits mogen behandelen. Zijn hele huis is hout maar onbehandeld, wanden en plafonds enz. Doordat het onbehandeld is wordt het steeds donkerder en het is al een kelder. Ik vind het werkelijk belachelijk want hij onderhoud niets en vraagt veel huur. Dus toch maar heel hard op zoek naar wat anders.
Ik heb ook al bericht gekregen van het Finanzamt dat we vanaf 1 april tot 1 september geld krijgen voor Jannick. Het is me niet helemaal duidelijk hoeveel want dat staat er niet in en ik heb op internet gekeken en zo ver ik het kan zien krijg ik ieder geval 130 euro per maand en er zou waarschijnlijk ook nog een ander bedrag over worden uitgekeerd van 58 euro of zo iets. Ook is het me nog niet helemaal duidelijk of we in september het dubbele bedrag krijgen.
Dan krijg je weer met ingang van het nieuwe schooljaar een beschikking.
We wachten maar af , in ieder geval krijgen we iets. Het loont om niet op te geven.
Ik ben wel weer tevreden.
Aan het eind van de middag kwam er weer slecht weer aan maar het heeft ons weer niet getroffen gelukkig. Want tijdens deze buien ontstaat erg veel schade.
Het zou in het weekend echt slecht worden maar daarna weer goed.
Jannick is weer naar Bettina en slaapt ook weer daar.