Nog meer sneeuw

Ik werd al vroeg wakker vanmorgen maar sliep gisteravond ook vrij snel. Buiten sneeuwt het nog altijd en bij de hoeveelheid wat we gistermorgen al hadden was Nederland al minstens in alarm pimpelpaars met aanvragen naar het buitenland voor hulptroepen.
Het was dus gisteren al heel veel en het sneeuwt non stop door. Vanmorgen toen Ingrid terug kwam van Theresa wegbrengen eerst aan de koffie en dan ging ze sneeuwruimen. Eerst ons deel voor het huis waar we de autos parkeren en dan de openbare weg samen met de buren en de sneeuwschuiver. Ze was 1 1/2 uur bezig . Jan ging zich een weg langs de zijkant van het huis naar het speelhuis graven en aanstampen. Dak ook weer schoon. Hij heeft het balkon weer leeggeschept want die lag ook weer vol door de wind. Er komt nog veel meer wind aan met orkaanvlagen. Nu dus 13 uur en de wind is al opgestoken waardoor het ook gelijk koud is. Het leven gaat hier gewoon door met winterbanden en soms met sneeuwkettingen. De treinen rijden normale dienstrooster en de hoofdwegen zijn best begaanbaar al moet je wel met je snelheid rekening houden . Het grote probleem op de B320 zijn de vrachtwagens die massaal vast komen te staan en dat komt omdat ze zonder kettingen blijven rijden . Vanmorgen wel veel ongevallen , allemaal autos van de weg af. Hoofdzakelijk op de wegen die niet als eerste begaanbaar gemaakt zijn en helaas snelheid enz is vaak het probleem. Het gaat weer dicht als er weer lawinegevaar ontstaat maar daar hebben ze in Nederland geen last van en dan is alles al totaal van slag. Ondanks de gevaren gaan de toeristen gewoon buiten de pistes of in afgesloten gebieden. Ze hebben een Duitser moeten redden die 1000 engeltjes had. Gaan kletteren in een normaal al afgesloten gebied in de winter en dacht via een wandelweg (die er dus niet is in de winter) weer terug te kunnen. Naar beneden gevallen en een boom heeft hem gestopt en hij kon zelf de redding bellen. Maar hoe moeten die iemand daar vandaan krijgen? met gevaar voor eigen leven dus. Dit zijn dagelijkse berichten. Het is hier niet gevaarlijk maar je moet niet gaan waar het verboden is dat is levensgevaarlijk .
Sabrina is nu helemaal bezeten van Bumba en wil steeds dvd kijken. Het assortiment breidt zich dus uit van de tik tak dvds en nu de Bumba. Thuis heeft ze er dank zij Angela en ik had er 2e hands gekocht eigenlijk 1 maar daar bleken er 2 in een doos te zitten.
Het is nu half zes en de sneeuwval lijkt wat af te nemen. Maar dat zien we morgenochtend dan wel weer .

Hahahahaha! Pimpelpaars met een gouden rand!