De laatste open dag

Vanmorgen om 7 uur opgestaan, ontbijttafel gedekt . Dan kwam de familie van beneden. Sabrina rent eerst naar haar schoen . Ze kwam met een triomfantelijk gezicht terug met haar chocololly. Maar ze moest eerst eten voor ze daar aan mocht beginnen. Het had wat voeten in de aarde maar het resultaat een broodje met chocopasta opgegeten en dan haar lolly. Na het eten de vraagstelling wie gaat wat doen. Meli wilde eigenlijk dat haar vader de kerstspullen van haar opzocht. Dan blijkt het weg te zijn en ook haar Faschingkostumen. Nou heeft haar moeder een sleutel van het huis maar woont daar niet en mag dus ook niet het huis betreden zonder toestemming. Ze heeft al een keer een klok van Heinz weggehaald wat een familiestuk van Heinz familie is en heel veel waard is. Nu heeft ze alle spullen van Meli van de zolder gehaald en meegenomen. Meli was flink overstuur. Zelfs spullen die Jannick gekocht had zijn weg. Ik heb gezegd gewoon aangifte doen . Ik kan niet begrijpen dat een moeder dit soort dingen haar kind kan aan doen. De spullen komen niet terug en Meli wil toch kerstspullen en ballen en zo. Dus Jannick en Meli naar Liezen en Sabrina wilde met hen mee. Dan Jan en ik douchen en aankleden en dan met Theresa naar Stainach om wat inkopen te doen.
Wij waren om 12 uur terug en eten gemaakt, Theresa wilde broodje hamburger en wij hadden broodjes met gyros. Ik had Salatherzen en een yoghurtsausje gemaakt. Wij waren al klaar met eten kwamen Meli Jannick en Sabrina thuis. Jannick ook broodjes hamburger gemaakt voor hem en Meli. Theresa had een halve over die was voor Sabrina. Jannick heeft nog de helft van mijn broodje gyros opgegeten. Alles weggegeten. Dan ging Meli slapen , die had haar dagdienst naar de nacht kunnen ruilen dus die moet vanavond naar haar werk tot morgenvroeg. Theresa vermaakt zich met van alles. Ze had bij het boodschappen doen leesboekjes van playmobiel gevonden, ze vroeg hoe duur konden we eerst niet vinden maar 3 Euro per stuk. Ze had 3 euro en 20 cent in haar potje thuis en ze had er 2 gevonden die ze graag wilde. Uiteraard een met paarden en ponies en eentje met het kasteel dat zij ook heeft. Eentje kon ze er kopen maar omdat ze vlijtig spaart kreeg ze de andere van mij. De stickers kan je weer eraf halen en opnieuw gebruiken. Leuke boekjes ook.Sabrina had een puzzelboek van Peppa gekregen en die was met een stift de lijntjes aan het trekken. Dan moet ze goed kijken en bij 1 beginnen en dan verder. Doet ze prima, ze houdt de stift nog met hele hand vast maar dat komt ook nog wel. Nu zit ze weer voor de tv en kijkt dan liedjes programmas en ze weet al bij veel wat ze moet zingen of roepen. Zo grappig om haar te horen zingen. Ik een beetje tv kijken. Ik heb de was klaar, de keuken geruimd , de vaatwasser geleegd enz. Dus nu ook ontspanning.

Het functioneert nu op mijn handy. Tof !