Dan slaat het opnieuw toe.

Vanmorgen werd ik rondom half 8 wakker en een beetje later opgestaan. Alle ochtend dingen en dan eerst snel gaan tanken. Behalve dat de regering vanaf morgen een bedrag er boven op doet. (hebben we dankzij de groenen) is Diesel al een paar maanden een probleem. Wij hebben nu getankt voor 1.69 Diesel is al 1,99 en dan beginnen ze morgen met minimaal 8 ct per liter erop maar dat wordt nog meer. Aan Diesel is gebrek omdat de raffinaderij een voorval had ,waarvan nu blijkt dat het ook een terreuractie was. Daardoor geen Diesel en de regering had al regeringsvoorraden vrij gegeven. Maar die gaan nu ook op. Er zijn al pompen die niets meer hebben ook geen benzine. Wij hebben nog vol kunnen tanken maar het was behoorlijk druk Dan terug en aan de koffie . Ik heb elke dag hoofdpijn en zie heel slecht dus nu de knoop doorgehakt en naar de opticien. Het was ondanks alle papieren van het ziekenhuis niet eenvoudig om de bril goed op papier en op de bril getekend te krijgen. Dat duurde een uur. Ik vind zelf dat ik een fantastisch leuke bril heb en het is een Oostenrijkse van de ontwerper Johann von Goisern. Ik kon het doen omdat mijn verzekering afloopt en ik daar ongeveer 750 Euro van krijg. Dat is nog niet eens genoeg want de bril kost iets meer dan 1000 Euro en dan heb ik een actie op de glazen die anders al 600 a 700 Euro per stuk waren geweest. Ik heb maar gelijk een verzekering voor de bril over 2 jaar looptijd afgesloten met recht na 2 jaar op een nieuwe bril. Want zo´n smak geld leg je niet zo maar op tafel. Ze zei me zo dat zijn enorme veranderingen met wat je nu hebt. Ik heb ergens het gevoel dat de bril die ik nu draag al niet goed was vanaf het begin. Maar het zijn ook afwijkingen aan mijn ogen die niet zo eenvoudig te ontdekken zijn want daarom moets ikvan de oogarts naar Bruck naar de speciale kliniek.
Dan terug naar huis gewandeld in de zon die gewoon warm was. Thuisgekomen eerst aan de koffie. Dan het eten gemaakt. bami met een gebakken ei, atjar en emping. Jan wil alleen maar bami en een ei. Ik eet er uiteraard ook ambal badjak bij. Na het eten opgeruimd en der Ennstaler lezen.
Ik vind het jammer dat ik niet eerder opmerkzaam was op de serie die gisteren is begonnen op BVN Rampvlucht. Het lukt niet met uitzending gemist en ook niet met Hola VPN. Klein stukje gezien dus vanavond dan maar het tweede deel gaan kijken. Bij die beelden kreeg ik toch koude rillingen .
Dan alsnog op pad gegaan, Jan had eigenlijk geen zin maar hij ging toch mee. Bij de NKD een winterbroek gekocht. Vorig jaar dezelfde gekocht voor 20 Euro nu kostte de broek 32 Euro. Maar ik kan heel slecht tegen pantys en zo dus toch dan maar een gevoerde broek. Ik draag bij erg koud weer ook wel een skibroek. Skiondergoed gaat ook wel goed. Dan naar de Post en daar een telefoonkaart voor Theresa gekocht. Het lukte niet om vanaf haar telefoon om bij te kopen. Dan nog even naar de Unimarkt om een stuk rundvlees te kopen voor de hutspot. Want 3 oktober komt eraan. Dat gaat niet zonder hutspot .Dan terug gaan lopen en bij het RK zag ik Mark binnen dus even naar hem gelopen. Even gevraagd of ze morgen weggaan en dat is zo. Ik twijfelde omdat de auto eerst bij ons stond en vanmiddag ineens bij het Rk . Meli had al dienst vanaf vanmorgen. Hem even veel plezier gewenst.

Zo ik sta met een mond vol tanden er is een brief van de advocaat gekomen dat Ingrid 100.000 Euro wil en Jannick de kinderen niet meer als 8 dagen per maand krijgt. Dat laatste is omdat ze moet geld voor de dagen die Jannick de kinderen heeft aan hem geven. Dat doet ze niet. En ze denkt echt dat we nu een huis kunnen verkopen voor een vermogen maar niemand krijgt meer een hypotheek . De laatste afspraak was dat ze het huis zou overschrijven. Dan kon Meli daarbij in gaan op het grondboek en het bedrag van de schulden lenen. Dan waren er geen schulden meer maar eerst zadelt ze Jannick op met 60.000 Euro schuld. Jannick heeft nu nog 20.000 en daar komen 10.000 euro kosten bij. Zij gaat dus helemaal vrij uit. Heeft een vermogen voor de kinderen per maand. Heeft zelf een goed en beter salaris dan Jannick. Jannick krijgt de schuld in de schoenen geschoven en het is maar nooit genoeg . Ik hoop dat er een genadige God is die straft. Want nu is de kans groot dat we allemaal op straat komen te staan. Het zal wel even duren want die rechtzaken gaan hier niet zo snel. Jannick komt nooit van haar af.Hij wordt zo in nood en nauw gedreven , zonder uitzicht en we hebben hem pas met moeite kunnen weerhouden. De angst is groot dat hij zich iets aan doet. Ik zit te beven op de stoel .