koude inbreuk en sneeuwval

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

zaterdag 18 juli 2009

Het is noodweer bij ons, het regent enorm en het is Dauerregen,. Vannacht heeft het gesneeuwd tot op 1300 meter en nu tot op 1500 meter. De beek staat al op het gras bij ons en we houden ons hart vast omdat het de hele dag Dauerregen blijft.
Jannick zou gaan mountainbiken maar er is ook Wetteralarm dus Jan is hem gaan halen.
Ik werd vanochtend wakker van het onweer en het lawaai die de beek nu maakt. Ik kan me nu wel voorstellen als je er in tuimelt dat je verdrinkt. In ons voeten was beekje.
Volgens de berichten wordt het morgen weer beter met temperaturen tot 23 graden maar vandaag blijft het overal tussen de 5 en 10 graden/ Omze gasten uit Quatar vinden dit weer geweldig, het is bij hun altijd mooi weer. Hoewel ze wel even lwamen vragen of de beek kan overstromen. En ja dat kan de beek.
Bij de Tauerntunnel staan alleen Nederlanders en Duitsers die op vakantie willen, vanmorgen vroeg was het 10 km en een wachttijd van 2 uur en dat is al opgelopen tot 4 uur. Ik zou gezellig wat anders gaan doen dan daar staan.
Verder zijn er veel problemen her en der door het slechte weer. Er zijn weer modderlawines en overstromingen. Niet de goede dag om te reizen.
Ik denk dat we ons maar gaan verweilen in het appartement van Jannick.
Het duurde lang voordat Jan en Jannick terug kwamen van Haus, maar tussen Haus en Ramsau is de berg naar beneden gekomen , net voordat ze er langs kwamen! Dus ze moesten teru en over Schladming .
En je zult het geloven of niet maar op dit moment sneeuwt het ook bij ons en wij zitten op 1000 meter. Die mensen uit Quatar zijn nu helemaal blij.
Het weer is werkelijk raar gisteren 33 graden en zon en vandaag tot 0 graden en sneeuw.
Peter en Astrid nemen jullie je wollen zwembroek maar mee.
Tot van de week.

20 juli 2009 01:52 | Door: Christina Hallo Jan ,Nicolet en Jannick,we zagen net op het journaal allemaal grove overstromingen,is dat nu ook bij jullie? We hopen dat alles goed met jullie gaat,en dat jullie huis niet naar beneden stort en dat jullie veilig zijn. Heel veel liefs en groetjes uit het kleine Holland aan de Zee