Weer een donkere warme dag

Hieperdepiep Voor Dennis die vandaag jarig is.
Om half 8 wakker een beetje ontbijt tv en dan eruit.Het is gelijk alweer warm maar opnieuw zeer zwaar bewolkt en af en toe piept een zonnetje door een klein gaatje . De gewone opruim dingen en verder een beetje depressief. Komt ook door het steeds maar donkere weer en de stress die we lang gehad hebben en toch ergens zijn uitwerking heeft. De houtmand gevuld met kleinhout niet zo klein als de aanmaakhoutjes maar het kan er mee door. Nog een paar grote stukken onder de kachel en de kachel gevuld. Dan hoeven we hem alleen aan te steken als we het koud hebben. Ik ben aandrijfloos en kan me moeilijk ergens toe zetten.
Dan eten gemaakt, Rucola stamppot met gehaktballen. Ik heb wat over dan kunnen we morgen met de kinderen eten met een Käspressknödelsuppe met de Knödels van Oma Kathi. Ik heb nog 1 grote gehakt bal voor de kinderen samen en ik zoek er morgen wel wat bij voor Jan en mij.
Dat het zonnetje doorpiepte was maar heel even en ondertussen is het geheel dicht getrokken en zelfs hele donkere wolken en we hoorden al onweer in de verte. Warm genoeg om alles open te hebben. Maar niet lekker om buiten te zitten.
Jan heeft eindelijk ons naambordje buiten opgehangen, Ingrid had er gemaakt maar alleen die van haar opgehangen. Dat zou hij allang doen maar Jan is Jan.
Ga ik gisteravond alle reclame en post door want Ingrid wilde een bepaalde bon hebben. Ik zeg tegen Jan die het uit de bus gehaald had gek ik heb die reclame niet morgen maar even tegen Ingrid zeggen dat ik die post niet gekregen heb. Hij zegt niks. Nog de papierbak doorgegaan want misschien hadden we het al gekregen maar nee. Vanmorgen ga ik tegen Ingrid zeggen dat ik het niet heb gekregen zegt ze ja hoor ik had het al gelijk van Jan gekregen. Dan heb ik even grrrrrrrrrr. Ik word ook steeds boos want Jan gaat niet even staan als hij zijn stoel wil verplaatsen mar hupt met de stoel daardoor gaat het kussen los en die doet hij niet terug maar gaat dan gewoon erop zitten , ik blijf het zeggen en dan wordt hij boos. Vanmorgen weer en ik wilde dat hij het kussen er weer omheen zou doen en dan zegt hij gaat niet meer is kapot dus door dat hij dat steeds doet gewoon kapot getrokken. Het is wel een van de oude stoelen maar toch zo blijf ik aan de gang en ik wilde voor de stoelen al andere kopen maar ze hebben nog niets wat ik mooi vind dus ze moeten nog even want de echt leren kosten veel.
In de middag klaarde het toch weer op al bleef het zeer zwaar bewolkt, de buien zijn aan ons voorbij gegaan. Ingrid kwam met Sabrina koffie drinken en Theresa is bij een vriendin. Jannick belde en die had onvoorzien ander werk maar het schiet niet op en het duurt zeker tot vanavond 7 maar hij stikt van de honger en kan niet weg daar . Hij is uitgeleend om te werken bij een ander bedrijf maar het schiet niet op. Het is ons even te ver om op en neer te gaan en hem wat te brengen. Hij had anders al lang thuis geweest.
Straks komt Sabrina even als Ingrid Theresa gaat ophalen. Zo is er altijd wel iets te doen.