Lange dag

Nederland, Leiden

Vanmorgen al heel vroeg wakker om half 6, Els was al op en samen koffie gedronken. Ik met Theresa naar het verzamelpunt en dan als we langs huis rijden stappen voor de deur Els ,Erna en Ingrid met Sabrina in.Theresa wilde bij de tantes zitten dus die zat al helemaal klaar. Boven was het schitterend mooi en zonnig en veel minder koud dan de afgelopen dagen. We gingen in de Rosemi zitten en chocolade drinken. Later heb ik Kaiserschmarren gegeten maar dat was veel te veel dus Ingrid de rest gegeten. Sabrina was super lief.
Theresa is wel heel slim, ze kwamen op de piste naar beneden maar ze was te ver door geskied. Dan moest ze eigenlijk helemaal terug naar boven klauteren maar ze dacht ach ik ski helemaal naar beneden en sluit me aan bij een andere groep kan ik mee naar boven met de lift en bij het afdalen naar mijn groep terug. maar helaas daar stak de skileraar een stokje voor. Ze zit in de op een na beste groep en is dan ook de kleinste en jongste in die groep. Ze skied gewoon heel lekker. Bij het verzamelen voor de bus doen ze hun skies uit want die worden verzameld en in de lerarenbus meegenomen. En dat vervelende mens begon aan Theresa te trekken en duwen waardoor ze moest huilen. Els vloog erop af en is bij Theresa gebleven. Dat mens hoeft alleen iets te vragen als ze iets wil maar dat doet ze niet en trekt en duwt aan die kinderen en Theresa kan daar absoluut niet tegen. Nadat Els bij haar was gaan staan dorst ze niet meer aan haar te zitten.
Els zei later als ze het nog een keer gedaan had dan had ik haar een dreun gegeven.
Thuis nog een beetje koffie gedronken , inpakken en op naar Salzburg. We zijn naar de outlet daar gegaan en vandaar naar het vliegveld. Zijn we in het restaurant gaan zitten en we zaten voor zo´n groot raam kan je goed alles zien. Eerst koffie drinken maar de koffie was niet veel soeps. Er was in het naastgelegen zaaltje een feestje aan de gang (bleek een kinderverjaardag) en de kinderen renden door het hele restaurant maakten herrie speelden verstoppertje en waren gewoon voor ons en de rest van de mensen een plaag. We hadden er al bij ons weggestuurd , daarna de deur dicht gedaan maar die werd weer open gezet en toen ben ik naar binnen gestapt en heb de volwassenen daar op het gedrag van hun kinderen gewezen en vriendelijk gevraagd om er iets aan te doen. Staat er zo´n madam op en zegt het is een kinderfeestje en is het restaurant van jou? en ik nee maar het feestje is hier en niet in het restaurant en we hebben ook recht om in rust daar te zijn en het minste is dat ze de kinderen misschien opvoed. Het waren er meer dan 10 die aan het klieren waren. Ik was haar de baas de rest van de volwassenen zei helemaal niets , ik ben eruit gelopen en heb de deur dicht gedaan. Die bleef dicht en het probleem was over. Konden we in rust een biertje drinken en later Goulashsoep eten.
Dan richting inchecken en door de controle. Els werd er uitgepikt om gefouilleerd te worden en begreep niet wat die dame zei en vraagt aan Erna die ook geen woord verstaat wat? zegt Erna ze vragt je om te bukken dus dat doet ze ook nog. We kwamen niet meer bij en die mevrouw ook niet. Dus echt totaal slap van de lach hadden we wel bekijks. Kwam er een meneeer die bleek het horloge van Erna te hebben gevonden die het niet eens gemist had. Het was op de grond gevallen en hij was zo eerlijk om het te brengen. Bleek het glas eraf dus wij terug om te zoeken en toen had een andere meneer het gevonden.
Staan we in de shop en ik vraag Erna waar is Els dan? zegt ze die is naar de toilet om te kijken of haar bolletjes nog op hun plaats zitten. Nou je kon me gewoon wegdragen.
We hadden een goede vlucht en snel. Nance was er al om ons af te halen . In Zoetermeer alle bagage in de auto van Erna gedaan en op weg naar Leiden.