Een echte zondag

Vanmorgen om kwart over 8 wakker en er was een leuke kinderfilm (precies mijn niveau) ook Jan bleef kijken. Ik had de belegde broodjes en de koffie gehaald dus ontbijt in bed. Om 10 kwam Jannick de meiden brengen die er beide bij schoven en op dat moment begon de film ET. Theresa had hem nog nooit gezien en die zat ademloos te kijken. Oma toch even douchen en aankleden. Daarna Opa en dan met zijn allen de film afgekeken. Dan allemaal opgestaan was al 12 uur. Sabrina spelen met de little people en Theresa tv hangen dat mag vandaag het is zondag.(zonder zon)
Ingrid en Jannick zijn naar Liezen ze gingen bij Sajedo eten.
Ik hoef niet te koken want ik heb restanten van gisteren, alleen een eitje bij bakken.
Ik had vrijdag Rosenkrapfen meegenomen op de Bauernmarkt, in Ramsau heten ze Heiligengeistkrapfen.
Ergens in de middag kwamen Ingrid en Jannick koffie drinken en de kinderen bleven daarna bij ons , ze mogen ook blijven logeren . Ze hebben tussen de middag beide goed gegeten en vinden het beide goed bij Opa en Oma. Papa en Mama hebben wat tijd voor elkaar nodig. Zodadelijk gaan we avond eten en als eerste gaat dan straks Sabrina naar bed . Die slaapt tussen ons bed en de kasten op haar eigen matrasje en zooi. Theresa slaapt tussen Opa en Oma in . Wel lachen om Sabrina ze wil maar staan en lopen en met de tape gaat het ook beter. Dan had ze zich opgetrokken aan de stoel en even later liep ze met de stoel. Je moet goed oppassen want ze stort soms gewoon om. Omdat ze groot is valt ze dus ook flink. Een drukke dag voor ons maar wel een gezellige. Veel last hebben we van die 2 niet. Samen met Theresa gordijnen gekeken die bij een rose bed passen maar de meeste zijn dan echt babygordijnen. Op Internet bij Ikea staan nu de nieuwe kleuren en daar is ipv van appeltjes groen een donkere tint groen voor gekomen. Die vindt Theresa ook heel mooi en daar hadden we al snel gordijnen bij gevonden . Verduisteringsgordijnen met paarden in de wei erop. Ook Ingrid vindt ze wel goed een beetje veel groen maar dat valt heel erg mee, Ze denkt dat Sabrina ook wel paarden wil. Die heeft namelijk sinds afgelopen week paardrijtherapie. Ze vindt het geweldig Sabrina. Als je aan haar vraagt naar het paard gaan haar ogen stralen . Petra is een wat oudere dame die is haar fysiotherapeute. Die gaat dan met haar rijden in Haus. Het kost Ingrid 30 Euro per keer maar dat is goedkoper dan de rijstal waar ze deels vergoed krijgt van de instanties. Dan moet ze naar Irdning wat veel verder weg is. Dan kost het 70 Euro per uur en krijgt ze van 2 instanties 10 Euro dus moet ze zelf 50 Euro betalen. Dus dit was aantrekkelijker financieel gezien.
Nu half 7 en beide zitten in ons bed wat tv te kijken en zijn bed klaar. Als Sabrina gaat slapen komt Theresa eruit want ik heb haar nog beloofd dat we crackertjes met kaas gaan eten. Dat vindt ze reuze gezellig en in de tussentijd kan Sabrina gaan slapen. Nu nog even de was van Ingrid uit de droger halen en beneden brengen.