Bijna weekend

Vanmorgen om half 8 wakker en ik realiseerde me dat Theresa al op school was. Het is toch lekker als we iets meer tijd hebben en kunnen blijven liggen.
Gisteravond nog een poos met Ingrid gesproken en het is duidelijk dat er iets gebeurd is op school en daardoor wil Theresa niet meer naar school. We gaan proberen om het eruit te krijgen en Ingrid wil op school een gesprek aanvragen want dat wegnemen van haar spullen en dan op de grond gooien of de punten maar door slijpen is niet iets wat nodig is. Het gesprek met Ingrid kwam eigenlijk doordat Ingrid zei dat ze boos was op Theresa omdat ze al 2x na elkaar haar nieuwe muts kwijt is. Dus ik vroeg haar weet je wel zeker dat Theresa de mutsen vergeet ? Dan zouden ze er toch nog moeten zijn. Dan heb ik verteld wat Theresa mij allemaal verteld heeft en toen zij ze mij dat er inderdaad iets gebeurd is maar Theresa er niet over wil spreken. Ook dat de juf haar zo maar van tafel veegde met sinterklaas bestaat niet en woont niet in Spanje want hij is dood. Ook wij hebben een culturele achtergrond die gerespecteerd moet worden. Ik heb geleerd op de PA dat je een kind apart nemen kan en vragen waarom men dat denkt en je brand een kind niet af. Dus ook dat wil Ingrid proberen uit te vinden want ze zei want ook wij hebben immigrations achtergronden. Dat vond ik geweldig want zij is tenslotte Oostenrijkse.
Ik weet alleen niet welke juf het was want het zou ook de Religions miep kunnen zijn. Theresa stelt zich ook al de vraag of we van de apen afstammen en Ingrid heeft heel eerlijk gezegd dat we maar 2% verschil met de apen hebben. Ze mag alles geloven wat ze wil maar het wordt niet door haar strot geduwd zoals ik het gevoel heb bij de Religion. Maar afmelden ligt hier op het land heel zwaar en dat willen we haar ook niet aandoen. Ik vind het al raar dat een gemeenteschool in de klas een kruis heeft hangen en de Religielessen meer of minder verplicht zijn. Je kan wel kiezen Evangelisch of katholiek-
Ingrid kwam koffie drinken met Sabrina en dan was Jannick aan de telefoon met er staat iemand voor de deur. Dat was Silke voor Sabrina die wat vroeg was. Wel handig dat Jannick altijd een melding op zijn telefoon krijgt en kan zien dat er iemand staat.
Later kwam Maria met haar kleine knurf bij Ingrid op visite. Die was al heel groot bij zijn geboorte en is nu 5 maanden en een goedlachs ventje. Maar zo groot.
Middageten vandaag met een biertje erbij. Münchner Weißwürste, Brezel, Sauerkraut en natuurlijk lekkere zoete mosterd.
Verder niet heel veel gedaan behalve wat zo op mijn pad kwam. Dat waren meestal dingen zoals opruimen en de was. Het was pas laat zonnig want het duurde voor de nevel optrok, ook al is het volle zon toch koeler dan de afgelopen dagen waarschijnlijk dat het zo lang geduurd heeft met opwarmen. Het weekend wordt nog heel mooi maar maandag is het echt over. Morgen heeft iedereen vrij dan is het de Nationale Feiertag.
Straks komt Sabrina want Theresa gaat met Ingrid naar de Karate. Daarna is het weeeeeeeeekeeeeeend.