Regenachtig. mistig maar warm

Vanmorgen weer vroeg wakker , een rondje ontbijt tv en opgestaan. De normale ochtend dingen en Jan geholpen om zijn petje en verband goed op zijn hoofd te doen. Straks gaan we samen naar de huisarts en ik hoop dat het dan zonder kan. Het ziet er goed uit. Ik zag dat hij op zijn rug ook een wond had zitten en een reuze blauwe plek . Hij ziet er echt bont en blauw uit. Armen en benen zitten vol. Verder nog geen plannen voor vandaag. De nevel begint langzaam op te trekken maar nog zeer zwaar bewolkt. Met de kou valt het mee het is nu 16 graden en pas kwart voor 9. Ik heb het stuk hout wat de achterkant van het huisje moet sluiten helemaal afgetekend en het is nog dezelfde dikte hout ook. Want ik had een afdekplank gevonden van de afgebroken kast bij Jannick. Die is groot genoeg om het hele bovenstuk eruit te krijgen.
Op weg naar de huisarts met Jan en om kwart voor 12 weer thuis. Mag hij volgende week donderdag de hechtingen eruit halen. Geen verband hoofd meer .
Nu eerst aan een kop koffie en dan bedenken wat we gaan eten , in ieder geval gebakken krieltjes. Daar kwamen minischnitzels bij en voor mij preiselbeeren, jan at Griekse yoghurt toe. Zo eten we ook de restanten weg. Om kwart over 2 zijn we naar de tuin gegaan om aan het speelhuis/winkel te werken. Het stuk wat ik had uitgemeten heeft jan gezaagd en erin gezet, achterkant dicht. Dan aan de zijwand nog 2 staanders gezet en het restant plexiglas dat we over hadden hebben we in de zijkant gezet als raam. We wraen steeds in de regen bezig en toen begon het steeds harder te regenen en vonden we het genoeg. Jan heeft nog de hoek tv kast uit elkaar gehaald (was ook bij Jannick vandaan gekomen) Uit de massieve hout van die kast kunnen we ook nog stukken hout voor de zijkant halen. Tot nu toe 30 Euro uitgegeven en de rest uit restanten en oude massieve kasten. Ik ging naar boven en Jan zou het laatste beneden opruimen en dan afsluiten. Hem gevraagd of ik hem alleen achter kon laten en of hij zonder bloed boven kon komen. Dat lukte en kwart voor 5 zaten we samen aan de koffie. Het koelde af en ik heb de houtkachel aangemaakt, gordijnen gesloten en een kaarsje op tafel. Genoeglijk