Ritisbergtriathlon

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zwarte zaterdag
Vandaag is het drukste weekend van het jaar in Oostenrijk, het is vannacht al begonnen bij de Tauerntunnel. Daar wordt je blokgewijs doorheen geleid. Er staat nu al 35 km maar ze verwachten dat het oploopt naar 55 km en wachttijden van 6 uur. Boven blijven onze gasten nog een week en beneden hebben we gisteren al nieuwe gasten gekregen.
Vandaag is het zeer onbestendig weer en ik ben nieuwsgierig hoe het met de triathlon gaat.
Er komen steeds in de middag zeer zware onweersbuien. Was het de hele week warm vandaag is de temperatuur veel lager vooral tijdens de buien. Morgen wordt het dan weer warm.
Gisteren heeft Jannick van 7 uur tot 17 uur stage gelopen als sanitäter op de ambulance.
Hij heeft het niet druk gehad , alleen een paar keer mensen van en naar het ziekenhuis brengen als ziekentransport en 1 echt ongeluk. Was nog in Ramsau ook, een motorrijder.
Zijn eerste dag is hem wel bevallen, er werken ook civilisten, dat zijn jongens die dit doen als vervangende dienstplicht. Jannick loopt stage en kan zich laten opleiden tot sanitäter bij het rode kruis. Dat staat erg goed op je CV hier.

Het weer was goed tijdens de triathlon en het werd zelfs zonnig en warm. Het was 400 meter zwemmen, 11,2 km fietsen met 450 hoogtemeters, 5,2 km lopen.
Jannick had een goede zwemstart maar hij werd tot 2x toe door de atleet die achter hem zwom naar onder geduwd., ik heb het gezien en ik vind het maar dom als je zo de winst wil proberen te halen. Jannick heeft hem wel een klap op zijn kop verkocht toen hij hem na de 2e keer weer passeerde. Hij kwam als 5e uit het water. Met biken moesten ze gelijk de Ritisberg op en hij had hij pech met zijn fiets, er was iets met zijn ketting en hij heeft daardoor veel tijd verloren. Maar hij kon tenminste nog fietsen , Luki Weitgasser die fietstte in een staffelteam moest met zijn fiets lopen, lekke band. Er waren er die uitgestapt zijn nadat ze met de fiets wat kregen. Lopen ging goed maar helaas eindigde Jannick opnieuw op de 4e plaats . Dus hij was in het totaal klassement ook 4e. Geen slechte plaats maar wel ondankbaar. Felix Waldhuber uiteraard eerste, die jongen is een supertriathleet. Zijn vader zei dat hij al zo,n 6/7 jaar triathlontraining doet. Dit was de laatste die hij deed in dit seizoen. Sergei Roshkov was ook aan de start . Die zwemt heel slecht en had een behoorlijke achterstand maar met fietsen kwam hij als en van de eerste binnen en lopen ook. Je ziet dat atleten als Sergei en Gernot Scchwab ook op dit soort disciplines hoog eindigen. Voor mensen die het niet weten Gernot Schwab is wereldkampioen natuur rödelen. Sergei heeft vele wereldcup wedstrijden biatlon gewonnen. Jannick vindt het heel leuk om te doen en het is voor hem supertrainen. Het doet hem lichamelijk en geestelijk goed om te doen.
Er was nog pasta party en we hebben daar gebruik van gemaakt.