back home , hoam im wunderscheanan Gröbming

Montag 30.März
Wat een storm trok er over gisteravond en in de nacht, maar wij lekker warm in ons bed in het hotel. Goed geslapen en ondanks het uurtje korter slapen door de zomertijd niet echt problemen.
Ontbijten , auto inpakken , even in de buurt naar een supermarkt en dan echt op weg naar huis. Tot Duitsland hadden we droog weer en af en toe zelfs een zonnetje maar in Duitsland sloeg het slechte weer toe en hoe dichter we bij huis kwamen des te slechter werd het. Vanaf Munchen hoosde het en bij de grens kregen we al te zien dat de B320 bij Radstadt afgesloten was. Een ongeluk met een LKW ging nog uren duren en het vracht verkeer moest dus gelijk al een andere route maar PKW ´s konden omrijden over Forstau en omdat dat een stukje hoger ligt was daar hevige sneeuwval en reden we door de sneeuw tot Pichl. Dan weer door het Ennstal tot thuis. Het stormt en het is net boven nul graden. Hadden we het al koud in Frankrijk het is hier nog kouder.
Thuis was het huis koudddddddddddddddd dus snel de kachel aan en Jannick heeft de boilers weer ingeschakeld dus ook nog geen warm water.
Felicia was helemaal gek van vreugde en Fiep ging zich boos verstoppen toen we binnen kwamen.
Barbara gebeld dat we thuis waren gekomen en ze vertelde dat ze totaal geen problemen met die 2 heeft gehad. Gelukkig was het al snel goed na een extra versnapering.
De wasmachine staat aan en ik ga het nu in de droger doen. Morgen weer helemaal bij net de kranten van afgelopen week gelezen inclusief de plaatselijke sukkeltjes.
Onderweg naar huis vandaag kregen we een achterlijk nieuwtje te horen van onze bank daar lag een brief met een opzegging van onze auto verzekering wegens te veel schade. Wij weten van niets en ook bij thuiskomst helemaal niets. De bank kreeg het waarschijnlijk omdat we een leasing op de auto bij hen hebben. Ik snap niet dat ze dat kunnen maken. Jan heeft 50 jaar zijn rijbewijs heeft altijd zelf schadevrij gereden, hij kreeg vanuit Nederland papieren mee waarin staat dat hij 40 jaar schade vrij had gereden omdat ze dat hier niet geloofde. We hebben onze auto nu 5 jaar en de eerste schade was toen hij 6 weken oud was en dat was hagelschade en dat had een hele regio aan zijn auto. 3 jaar terug heeft iemand onze auto aan de achterzijde in elkaar gereden maar geen berichtje erbij dus ook voor ons een flink bedrag aan eigen risico , een jaar later hetzelfde maar andere plek en weer geen briefje en een flink bedrag voor ons ook. Nu krijgt Jan een steen op zijn voorruit en ipv een ster gelijk een scheur in de ruit. We hebben een aparte verzekering voor vensterschade en in 5 jaar dus de eerste keer. En nu uit de verzekering gegooid wegens te veel schade . Heeft iemand hier ervaring mee? Dan horen we het graag want een nieuwe verzekering wordt moeilijk of heel veel geld. Jan rijdt 30.000 km per jaar en de meeste daarvan in het buitenland, Nederland, Duitsland, Italie, Kroatie en Slovenie en alle schades zijn in Oostenrijk veroorzaakt.