Voorraad uit Nederland

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 26 februari
Na een dagje heel erg mooi weer, blauwe lucht en zon , sneeuwt het opnieuw.
Jan zette de eerste schreden op het dak om de sneeuw eraf te ruimen toen de nieuwe vlokken alweer vielen. De voorspellingen zijn dat er nog zo’n 80 cm kan gaan vallen. Gisteren met het mooie weer vlogen de helikopters van het leger steeds over, die gingen Radmer bevoorraden want daar zijn de mensen nog afgesloten van de buitenwereld en om overal met springstof de lawines te laten afgaan. Doordat het weer gaat sneeuwen ontscherpt de situatie niet echt.
Ik moest gisteren naar de tandarts , een stuk van mijn kies afgebroken. Ik moet volgende week donderdag terug dan wordt het gemaakt.
Ook heeft Jan nu eindelijk een afspraak in Mandling bij de garage om de auto te keuren en de rest te regelen. Morgenochtend om 8 uur gaat het gebeuren. Dinsdagavond viel heel even de stroom uit en daarna kreeg ik de vaatwasser niet meer aan de gang, in de keuken stond een plas water en we wisten niet of de stroomuitval door de vaatwasser kwam of door iets anders.
Gisteravond zijn Jan en Marijke en hun vrienden goed aangekomen uit Nederland. Dus ook onze rookworsten zijn aangekomen. Onze tandenstokers had Jorran al meegenomen. Jorran reist dan zondag met zij ouders mee terug naar Nederland. Reini had hem nog gevraagd of hij niet een week langer kan blijven maar helaas niet mogelijk. Sijbrand is ook met de familie hier in Ramsau deze week. Dus overal komen we voor ons bekende Nederlanders tegen.
Ik kwam gisteren Anne met haar 2 kleintjes tegen in het stadion. Dat was leuk om te zien hoe die 2 kleine dames zich naast elkaar in de loipe op hun skietjes en snel voortbewegen. Die zijn ook weer bij opa en oma op bezoek.
Ik kom alleen op 27 maart met het vliegtuig naar Nederland en ik ga met de trein op 6 april terug. Helaas vliegt Transavia maar tot eind maart op Salzburg. Maar wel lekker goedkoop , ik vlieg voor 40 euro inclusief alle kosten. Voor 59 euro reis ik dan weer terug met de trein. Jannick heeft dan in die periode in Obertilliach zijn laatste ÖM biatlonwedstrijden. En op zaterdag 4 april is de uitreiking van de medaille voor het nieuw Nederlands Record zomerbiatlon ,wat toch erkend is. Ik weet alleen nog niet waar de uitreiking is.
Maar eerst reis ik met Jannick nog naar Bodenmais in Duitsland , 13-15 maart dan doet hij op zaterdag de Skadiloppet skate 30 km en op zondag de Skadi loppet 42 km klassiek. We hopen dan dat onze auto eindelijk helemaal is overgeschreven zodat we met de auto kunnen gaan.
Jan heeft de jongens opgehaald om te ontbijten .
Gelijk daarna de monteur voor de vaatwasser al vroeg, er stond ergens onderin de vaatwasser water waar het normaal niet in mag staan volgens de monteur komt het wel vaker voor en toen het eruit was deed hij het weer. Dus waarschijnlijk toch het gevolg door de stroomuitval. Wel fijn dat hij het weer doet want met Jorran en Jannick in huis staat het aanrecht zo vol. Ik had gisteren langer dan een uur nodig om alles weg te wassen en te drogen. Dan de jongens weggebracht naar het stadion en wij naar Schladming boodschappen doen want die hongerige kerels vreten alles in korte tijd weg. We waren nog niet thuis of Jannick kwam eten en kort daarna kwam Jorran eten. Dan heeft Jan, Jannick weer naar het stadion gebracht en een uur daarna Jorran. Jan tussendoor sneeuwruimen , ik heb eten gekookt. Dan komen ze eind van de middag allemaal weer terug, dan is het eten en gaat Jan weer naar zijn werk en als hij dan terug komt brengt hij de jongens weer weg. Dan is het eindelijk rust.

Jannick en Jorran werden thuisgebracht door Reini. Wat wel fijn voor ze was want het sneeuwt nog steeds flink. Marijke en Jan kwamen even langs, ze brachten een stapel tijdschriften, rookworst,pindakaas,hagelslag en dropjes mee. Heerlijk.