Haider omgekomen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 11 oktober
Ik kijk altijd ,s ochtends eerst naar mijn mail. Ik lees de wereldkrant en zag daarop dat vannacht Jorg Haider bij een verkeersongeluk om het leven is gekomen. Een zeer markante man, ik was het niet altijd ens met zijn ideeen maar hij was een man van zijn volk (Kärnten). Erg rechts en bij de laatste verkiezingen 11 % behaald van de stemmen. een soort Pim Fortuijn Hij was al zeer lang hier in de politiek.De politiek hier zal kleurlozer zonder deze man zijn.
Gelijk even ORF aangezet en het was al in extra uitzendingen. Zeer tragisch op de verjaardag van zijn moeder die geloof ik 90 werd.
waarschijnlijk flink hard gereden en hij is bij een inhaalactie gaan slippen. Het was zo'n zware dienstauto en er was niet veel van over.Het is hier als een bom ingeslagen.

Opnieuw een super mooie dag. Jannick had school vanmorgen en Jan heeft hem opgehaald.
Er was vandaag geen training met Sergei. Jannick is gaan slapen anders trekt hij het vanavond niet. Wij zijn naar Gröbming naar een vlooienmarkt gegaan. Er stond in de krant dat het vanaf 14 uur zou zijn maar daar aangekomen was het al van 10 uur bezig. De meeste leuke dingen zijn dan al lang weg. Onderweg zagen we op een afvalberg bij een pension dat ze aan het opknappen zijn , een stapel langlaufskies met stokken en hebben er wat uitgehaald. Misschien is het nog wat voor de langlaufvereniging.
Jannick moest om 16 uur al weg , ze hebben eerst nog een repetitie in kostuum. Daarna eten ze wat. Hij was stiknerveus.