Het houdt niet op.

Vanmorgen vroeg wakker om half 6 , een beetje dommelen tot half 7 en dan de katten en mijn medicijnen. Om 8 belde Jannick dat het geluk voor de deur stond. Ik hoop dat we er veel van krijgen. Het was dus de schoorsteenveger die zijn weg zelf al had gevonden en al bezig was. Geen slecht begin van de dag.
Nog even wat tv en dan om half 9 gaan douchen aankleden en wat zo al op mijn pad kwam. Het was nog onder 0 en glad,de strooiwagens reden af en aan. De zon kwam al door. gel.Na mijn ontbijt om deurtje 3 te openen. Een Serendipity foaming shower. Ik vind het vooral leuk om zo dingen te kunnen proberen. Deze kende ik ook nog niet dus ik ben nieuwsgierig.
Vanmiddag komen de kinderen om 5 uur. Meli is thuis maar ze komen vast ook wel boven om te kijken of er iets in de schoentjes zit. Dan eerst een bakkie koffie.
Dan op mijn gemak naar de Apotheek gewandeld, De medicijnen waren er maar weer niet wat ik heb aangevraagd. Dan krijg ik de rekening en ik uh? Dat kan niet. Maar dan blijkt het wel zo te zijn want het staat niet meer op de kaart. Ik gezegd houdt de medicijnen maar ik vraag het eerst na. Dus thuis Jan aan aan het werk gezet om de papieren te zoeken want de Krankenkasse en Gis lopen op hem. En inderdaad die van mij was 15 november verlopen. Je krijgt nooit ergens bericht van en moet het zelf in de gaten houden. Nou hadden we de GIS al gedaan en dan vraag ik ook aan hem controleer de Krankenkasse en dat was goed . Nu ook weer dan zegt hij die heb ik tegelijkertijd gedaan en ik dat kan niet. Dan wordt hij verschrikkelijk boos en ik hem gezegd die van jou geldt 3 jaar die van mij maar 1 jaar. En inderdaad dat klopte. Dus hij heeft die van mij niet gedaan. Want dat hoefde niet, Hij doet gewoon niet wat je vraagt. Gaat wel even duren voor ik dan weer vrijgesteld ben van betalen.
Dan wil ik de papieren gaan invullen en vraag hem om de GIS papieren want dan kan ik controleren of die allemaal in orde zijn en dan doet hij lelijk. Maar ik zet door en pak zelf de map met GIS papieren. Dan zegt hij ineens ja dan wil ik wel eens weten waar mijn spullen zijn en ik uh welke. Zegt hij mijn stereoboxen en ik uh die heb je al jaren niet meer. Die heb je zelf weg gedaan omdat ze zwaar beschimmeld waren en dat is echt jaren geleden nou nee dat was niet waar. Hij vroeg naar horloges waar ik niets van weet en naar zijn albums met molenfotos. Die heeft hij zelf allemaal vernietigd in de tijd na zijn slagaanvallen . Toen was hij compleet van de wereld. Is allemaal niet waar en hij werd zeer agressief. Was het eerst alleen zijn korte geheugen nu krijgt hij dus problemen met geheugen over veel langere perioden. Ik was op een bepaald moment zo overstuur dat er iets knapte van binnen. En ik de map met alle papieren erin tegen de muur aan flarden heb geslagen en als ik dat niet had gedaan had ik Jan wat aangedaan want hij bleef maar doorgaan. Ik ben naar beneden naar Jannick gegaan en die heeft geprobeerd om met hem te praten en dat ging ook niet want ook Jannick geloofd hij niet. Ik ben bang dat er iets in zijn kop geweest is maar kan nu even nergens terecht. Hij heeft een afspraak staan voor januari en Meli heeft gezegd dat ze met mij meegaat . Er moeten dingen veranderen want ik heb geen leven meer. Ik kan hem eigenlijk weinig toevertrouwen. Omdat hij niet luisterd , omdat hij niet doet wat er gevraagd wordt en hij zijn eigen ideeen dat doorvoerd. Maandag de huisarts afspraak maken en naar Liezen met de papieren en hopen dat het sneller kan. Contact opnemen met de arts van hem in de Dopplerklinikum. Nu maar afwachten en hopen dat hij bijdraaid. Hij zit nu al enige tijd te klooien op zijn telefoon. Nu 3 uur en het is bitterkoud vandaag , het komt niet echt boven het vriespunt en blijft er steeds wat onder hangen, De wind maakt het ijzig koud. Af en toe wat sneeuwvlokjes.
Ik denk dat het geluk toch niet is meegekomen met de schoorsteenveger.

Het is moeilijk om alles te accepteren zoals het is.

Annemarieke 2021-12-04 00:15:50

Ik snap de vraag naar de horloges wel zou hij nooit weg doen zijn horloges van zijn vader ,oom ,opa en zo nog verder terug in de geschiedenis .geschiedenis van de fam ruesink .als pap komt te overlijden gaan ze naar mij volgens traditie oudse zoon krijgt de verantwoordelijkheid over de fam horloges. Je weet wel van het bestaan af toen het slech en jij zei dat hij zou sterven vroeg je mij wat ik wilden hebben van hem en ik zei toen me recht op de fam horloges

Dennis 2021-12-04 05:16:55

goed zo Dennis en zo is het!

ria 2021-12-04 15:33:43

Ouderdom komt met gebreken 😇 Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken dan een horloge. De tijd zal het leren😹😹😹⏰⏰⏰